Civilizations of the medieval world
Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2023
Module name: | Civilizations of the medieval world |
---|---|
Module code: | W1-TH-S1-CYSS |
Programme code: | W1-S1TH19.2023 |
Semester: | winter semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności powiązanych tematycznie z zagadnieniami cywilizacji powszechnej średniowiecza, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z zakresu powszechnej historii średniowiecza, przydatne w turystyce historycznej [CŚŚ_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu powszechnej historii średniowiecza, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [CŚŚ_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka średniowiecza) [CŚŚ_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ powszechnej historii średniowiecza na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [CŚŚ_4] |
THI1_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu powszechnej historii średniowiecza: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz wykonuje zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka średniowiecza [CŚŚ_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla powszechnej historii średniowiecza, m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [CŚŚ_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu powszechnej historii średniowiecza [CŚŚ_7] |
THI1_K01 [3/5] |
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy o powszechnej historii średniowiecza w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [CŚŚ_8] |
THI1_K02 [3/5] |
Jest przygotowany w zakresie wiedzy i umiejętności (m.in. popularyzacji) z zakresu powszechnej historii średniowiecza do pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [CŚŚ_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-TH-S1-CYSS_C] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
CŚŚ_1 |
lecture [W1-TH-S1-CYSS_W] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Explanation/clarification [a05] |
exam |
CŚŚ_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |