Violence in the culture of Russia
Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: | Violence in the culture of Russia |
---|---|
Module code: | W1-FWS1-TL-PKR02 |
Programme code: | W1-S1FW23.2023 |
Semester: | summer semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł Przemoc w kulturze Rosji ma za zadanie zapoznanie osoby studiującej z różnymi obrazami, przejawami i formami przemocy (przemoc fizyczna, psychiczna, ekonomiczna, seksualna, symboliczna, przemoc w języku itp.), głęboko zakorzenionymi w kulturze rosyjskiej, oraz jej źródłami, tj. rosyjskim systemem wartości, propagandą historyczną, zinstytucjonalizowaniem państwa, totalitarnym dziedzictwem Rosji itd. Punktem wyjścia do rozważań na temat kultu przemocy i jej roli jako czynnika kulturotwórczego będzie literatura teoretyczna oraz teksty/wytwory kultury rosyjskiej wybranych epok związane zarówno z rosyjską działalnością artystyczną, jak i codziennością. Wykorzystanie interdyscyplinarnych narzędzi do oglądu zjawiska przemocy w kulturze pozwoli na pokazanie i zrozumienie jego złożoności. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową związaną ze zjawiskiem przemocy w kulturze Rosji [FWS1-TL-PKR02_1] |
K_W02 [1/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji rosyjskich tekstów/wytworów kultury wybranych epok w kontekście powiązań ze zjawiskiem kultu przemocy, wybranymi tradycjami, teoriami i szkołami badawczymi [FWS1-TL-PKR02_2] |
K_W03 [1/5] |
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do przeprowadzenia analizy i interpretacji rosyjskich tekstów/wytworów kultury oraz podjęcia interdyscyplinarnego oglądu najważniejszych problemów, pozwalających na dostrzeżenie złożoności fenomenu, jaki stanowi przemoc w kulturze Rosji wybranych epok [FWS1-TL-PKR02_3] |
K_U01 [1/5] |
potrafi szukać w różnych źródłach określonych informacji związanych z przejawami przemocy w kulturze Rosji wybranych epok, potrafi poddawać analizie, selekcjonować i syntetyzować zebrany materiał, wykorzystując go do opisania kultu przemocy w kulturze Rosji [FWS1-TL-PKR02_4] |
K_U02 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W1-FWS1-TL-PKR02_w] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Description [a03] Problem-based lecture [b01] Lecture-discussion [b02] |
course work |
FWS1-TL-PKR02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |