Geography of Eastern Slavonic countries
Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: | Geography of Eastern Slavonic countries |
---|---|
Module code: | W1-FWS1-MI-GKW02 |
Programme code: | W1-S1FW23.2023 |
Semester: | summer semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest przybliżenie najistotniejszych treści związanych z zagadnieniami geografii społeczno-ekonomicznej krajów wschodniosłowiańskich. Omówione zostaną kluczowe kwestie dotyczące położenia, podziału administracyjnego, stref czasowych, ukształtowania powierzchni, klimatu i wód Rosji, Ukrainy i Białorusi. Analiza obejmie krajobrazy kulturowe oraz potencjał turystyczny. W toku zajęć osoba studiująca pozna aktualne problemy krajów wschodniosłowiańskich, takie jak: skutki transformacji ustrojowej, współzależność międzynarodowa, bezpieczeństwo energetyczne, wkład w procesy globalizacji i inne. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej krajów wschodniosłowiańskich [FWS1-MI-GKW02_1] |
K_W04 [1/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji najważniejszych zjawisk i faktów historycznych, geograficznych i ekonomicznych, które wpłynęły na krajobrazy kulturowe i potencjał turystyczny krajów wschodniosłowiańskich [FWS1-MI-GKW02_2] |
K_W03 [1/5] |
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do sformułowania najważniejszych problemów charakteryzujących geografię społeczno-ekonomiczną krajów wschodniosłowiańskich, w szczególności zagadnień dotyczących położenia, podziału administracyjnego, stref czasowych, ukształtowania powierzchni, klimatu i wód Rosji, Ukrainy i Białorusi [FWS1-MI-GKW02_3] |
K_U01 [1/5] |
potrafi wyszukiwać i opracowywać informacje na temat uwarunkowań geograficznych, społecznych i ekonomicznych krajów wschodniosłowiańskich w powiązaniu z aktualnymi problemami tych krajów, takimi jak skutki transformacji ustrojowej, współzależność międzynarodowa, bezpieczeństwo energetyczne, wkład w procesy globalizacji [FWS1-MI-GKW02_4] |
K_U02 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [FWS1-MI-GKW02_w] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Description [a03] Problem-based lecture [b01] Lecture-discussion [b02] |
course work |
FWS1-MI-GKW02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |