Myths and stereotypes in Eastern Slavonic cultures Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Myths and stereotypes in Eastern Slavonic cultures
Module code: W1-FWS1-KJ-MSKW01
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Zajęcia mają na celu zapoznanie osób studiujących z kategoriami mitów oraz stereotypów funkcjonujących w przestrzeni kulturowej Słowian wschodnich. Przeanalizowane będzie samo pojęcie mitu i mitologii oraz funkcja mitu jako elementu kultury. Refleksja teoretyczna w oparciu o najnowsze badania poświęcone temu zagadnieniu zostanie wzbogacona o konkretne przykłady zjawisk obserwowanych wśród Rosjan, Białorusinów czy Ukraińców.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zjawiska kulturowe na gruncie wschodniosłowiańskim, które przyczyniły się do powstania mitów i stereotypów funkcjonujących do dzisiaj w przestrzeni kulturowej wschodnich Słowian [FWS1-KJ-MSKW01_1]
K_W04 [1/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji omawianych mitów i stereotypów Słowian wschodnich, wymagające wykorzystania narzędzi metodologicznych nauk humanistycznych [FWS1-KJ-MSKW01_2]
K_W03 [1/5]
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do sformułowania najważniejszych problemów opisujących system mitów i związanych z nimi stereotypów w kulturach wschodniosłowiańskich [FWS1-KJ-MSKW01_3]
K_U01 [1/5]
przy użyciu narzędzi metodologicznych dostarczanych przez nauki humanistyczne potrafi wyszukiwać i opracowywać informacje systemu mitów i stereotypów, ich wagi i znaczenia w kulturach wschodniosłowiańskich [FWS1-KJ-MSKW01_4]
K_U02 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
discussion classes [FWS1-KJ-MSKW01_k] 15 Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
course work FWS1-KJ-MSKW01_1 FWS1-KJ-MSKW01_2 FWS1-KJ-MSKW01_3 FWS1-KJ-MSKW01_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)