Diploma seminar I Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Diploma seminar I
Module code: W1-FWS1-CH-SD05
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Russian
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
W ramach zajęć z modułu Seminarium dyplomowe I osoba studiująca przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej licencjackiej według kryteriów obowiązujących dla prac dyplomowych licencjackich. Doskonali technikę pisania oraz zasady dyskursu akademickiego, a także znajomość podstawowych metodologii badań naukowych. W trakcie trwania modułu osoba studiująca ma zapewnioną opiekę merytoryczną promotora naukowego, kierownictwo i ocenę postępów pracy.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie językoznawstwa i literaturoznawstwa wschodniosłowiańskiego oraz dyscyplin pokrewnych w systemie nauk humanistycznych, zna specyfikę przedmiotową i aparaty metodologiczne badań naukowych dyscyplin, do których odnosi się profil seminarium [FWS1-CH-SD05_1]
K_W01 [4/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w ramach zagadnień językoznawczych, literaturoznawczych, kulturowych, translatologicznych i pokrewnych badanych w pracy dyplomowej zgodnie z profilem seminarium [FWS1-CH-SD05_2]
K_W02 [3/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych zgodnie z profilem seminarium, zna i rozumie w poszerzonym stopniu wybrane, odpowiadające profilowi seminarium i tematowi pracy dyplomowej fakty, obiekty i zjawiska historyczne, kulturowe i społeczno-polityczne kształtujące kultury i języki wschodniosłowiańskie, zna i rozumie złożone zależności między nimi [FWS1-CH-SD05_3]
K_W03 [3/5] K_W04 [3/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracować wybrane zagadnienie teoretyczne i praktyczne z określonego obszaru językowego, zgodnie z profilem seminarium (kultura, literatura, język, przekład); potrafi samodzielnie porozumiewać się w specjalistycznym języku kierunkowym ze specjalistami dyscyplin, do których odnosi się profil seminarium i zakres prowadzonych badań w pracy licencjackiej [FWS1-CH-SD05_4]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
posiada umiejętność rozumienia oraz tworzenia różnego typu tekstów pisanych i ustnych wymagającą wiedzy systemowej o języku kierunkowym w zakresie jego struktur gramatycznych, leksyki i fonetyki. Porozumiewa się w wybranych językach wschodniosłowiańskich z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa, przekładu w zależności od profilu seminarium [FWS1-CH-SD05_5]
K_U06 [3/5]
posiada gotowość do uznawania znaczenia wiedzy humanistycznej w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych na gruncie filologii wschodniosłowiańskiej oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek, szczególnie w odniesieniu do zagadnień będących przedmiotem badań w pracy dyplomowej [FWS1-CH-SD05_6]
K_K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [FWS1-CH-SD05_s] 30 Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Activating method – seminar / proseminar [b05] 
Activating method – peer learning [b08] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work FWS1-CH-SD05_1 FWS1-CH-SD05_2 FWS1-CH-SD05_3 FWS1-CH-SD05_4 FWS1-CH-SD05_5 FWS1-CH-SD05_6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)