Life and Institutions of the Country/Countries of the Second Foreign Language 1 Field of study: Applied Linguistics
Programme code: W1-S1LS23.2023

Module name: Life and Institutions of the Country/Countries of the Second Foreign Language 1
Module code: W1-S1LS-RB1
Programme code: W1-S1LS23.2023
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Podstawowym celem modułu jest zapoznanie studiujących z najnowszą historią kraju/ów (ujętych w sylabusie) obszaru drugiego wybranego języka obcego oraz wprowadzenie ich w aktualną problematykę społeczno-polityczną-ekonomiczną wymienionych w sylabusie obszarów drugiego wybranego języka obcego.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
wykazuje gotowość do uczestnictwa w życiu kulturalnym kraju/ów obszaru drugiego wybranego języka obcego, korzystając z różnych mediów oraz śledzenia sytuacji społeczno-politycznej-ekonomicznej w tychże krajach. [S1LS-RB1-K01]
LS_K01 [2/5]
potrafi przygotować wystąpienia ustne w języku polskim z elementami drugiego wybranego języka obcego na tematy związane z wiedzą o historii, kulturze, życiu społecznym i gospodarczym kraju/ów obszaru drugiego wybranego języka obcego. [S1LS-RB1-U01]
LS_U03 [2/5]
potrafi wyszukiwać, gromadzić, przetwarzać i przekazywać podstawowe informacje na temat kraju/ów obszaru drugiego wybranego języka obcego, wykorzystując różne źródła polskie i obcojęzyczne. [S1LS-RB1-U02]
LS_U05 [2/5]
posiada podstawową wiedzę z zakresu systemu politycznego oraz orientuje się we współczesnym życiu społecznym, gospodarczym i kulturalnym wybranego kraju/wybranych krajów obszaru drugiego wybranego języka obcego [S1LS-RB1-W01]
LS_W02 [2/5]
zna i rozumie w podstawowym stopniu aparat pojęciowo-terminologiczny stosowany w naukach pomocniczych i pokrewnych w ramach drugiego wybranego języka obcego, np. politologią i wiedzą o społeczeństwie. [S1LS-RB1-W02]
LS_W02 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W1-S1LS-RB1] 20 Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Working with another teaching tool [d03] 
course work S1LS-RB1-K01 S1LS-RB1-U01 S1LS-RB1-U02 S1LS-RB1-W01 S1LS-RB1-W02
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)