Theory of literature I
Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FW23.2023

Module name: | Theory of literature I |
---|---|
Module code: | W1-FWS2-WS-TL01 |
Programme code: | W1-S2FW23.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Russian |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Uczestniczący w zajęciach z modułu Teoria literatury I zapoznają się z wiedzą teoretycznoliteracką, wypracowanymi w jej ramach pojęciami i terminami, kategoriami, przydatnymi w badaniach szczegółowych, historycznoliterackich. Udział w zajęciach przyczynia się do kształtowania świadomości i aktywności teoretycznej osoby studiującej oraz budowania jej kompetencji literaturoznawczej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
w pogłębionym stopniu zna i rozumie terminologię ogólną i szczegółową z zakresu literaturoznawstwa szczególnie w obrębie teorii literatury i metodologii badań literaturoznawczych, zna zasady stosowania pojęć i paradygmatów badawczych z zakresu teorii literatury [WS-TL01_1] |
K_W02 [2/5] |
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu teorii literatury w celu formułowania i innowacyjnego rozwiązywania problemów w obrębie literaturoznawstwa w powiązaniu z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej magisterskiej [WS-TL01_2] |
K_U01 [3/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje z zakresu teorii literatury i metodologii badań literaturoznawczych przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi [WS-TL01_3] |
K_U02 [2/5] |
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z teorii literatury; wykorzystując znajomość poznanych metod analizy dzieła literackiego potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi (w odniesieniu do tematu pracy magisterskiej) [WS-TL01_4] |
K_U03 [3/5] |
potrafi porozumiewać się w języku rosyjskim posługując się komunikacyjnymi kompetencjami językowymi w stopniu zaawansowanym. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem skomplikowanych tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych (w tym badawczych) oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literaturoznawstwa i przekładu w języku rosyjskim [WS-TL01_5] |
K_U07 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów podczas formułowania interesujących go problemów badawczych i poszukiwania odpowiednich narzędzi metodologicznych [WS-TL01_6] |
K_K02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
discussion classes [WS-TL01_k] | 30 |
Description [a03] Lecture-discussion [b02] Activating method – peer learning [b08] Activating method – flipped classroom [b09] |
exam |
WS-TL01_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |