M.A. seminar I Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FW23.2023

Module name: M.A. seminar I
Module code: W1-FWS2-WS-SM01
Programme code: W1-S2FW23.2023
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Russian
Form of verification: course work
ECTS credits: 6
Purpose and description of the content of education:
Celem kursu jest wypracowanie metodologii badań, pogłębienie umiejętności wyszukiwania, analizowania i interpretacji zagadnień teoretycznych w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) oraz przygotowanie kompletnego określonej przez osobę prowadzącą części pracy magisterskiej. Praca na zajęciach obejmuje analizę literatury przedmiotu, dyskusję, prezentację przez osobę studiującą własnych propozycji badawczych. Osoba studiująca ma możliwość wyboru problemu i problematyki badawczej, gromadzi literaturę przedmiotu w celu przygotowania podstaw teoretycznych badań, dokonuje wyboru i opracowuje metodologię badań oraz przygotowuje warsztat metodologiczny.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
w pogłębionym stopniu zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodące [WS-SM01 _1]
K_W03 [2/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z dyscyplinami, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [WS-SM01 _2]
K_U02 [2/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z określonego obszaru (kultura, literatura, język, przekład) w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [WS-SM01 _3]
K_U03 [2/5]
potrafi formułować i wyrażać własne poglądy, sądy krytyczne i idee, argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów, formułować wnioski oraz prowadzić debatę [WS-SM01 _4]
K_U06 [2/5]
potrafi porozumiewać się w języku rosyjskim posługując się komunikacyjnymi kompetencjami językowymi w stopniu zaawansowanym. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem skomplikowanych tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych (w tym badawczych) oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa i przekładu w języku rosyjskim [WS-SM01 _5]
K_U07 [1/5]
jest gotów do inspirowania i podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego w zakresie propagowania kultury, literatury i języka rosyjskiego [WS-SM01 _6]
K_K03 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [WS-SM01 _s] 30 Description [a03] 
Explanation/clarification [a05] 
Activating method – seminar / proseminar [b05] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work WS-SM01 _1 WS-SM01 _2 WS-SM01 _3 WS-SM01 _4 WS-SM01 _5 WS-SM01 _6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)