Business Russian II Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FW23.2023

Module name: Business Russian II
Module code: W1-FWS2-JB-RJB02
Programme code: W1-S2FW23.2023
Semester: summer semester 2023/2024
Language of instruction: Russian
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł przeznaczony jest dla osób studiujących, które znają język rosyjski na poziomie zaawansowanym. Na ćwiczeniach osoby studiujące czytają po rosyjsku oryginalne teksty ekonomiczne i prawnicze dotyczące makroekonomii. Oglądają nagrane na nośnikach elektronicznych programy publicystyczne i informacyjne poświęcone problemom biznesu w Rosji, zapoznając się w ten sposób z realiami rosyjskiej przedsiębiorczości. Poznają terminologię specjalistyczną i słownictwo wspierające z zakresu działalności gospodarczej. Dyskutują na temat przeczytanych tekstów i obejrzanych programów, prowadzą dialogi, przygotowują pisemne wypowiedzi (odpowiedź na pytanie, konspekt, notatka, streszczenie), tłumaczą dokumenty biznesowe. Rozwijają zatem cztery podstawowe umiejetności językowe: czytanie, rozumienie ze słuchu, mówienie, pisanie.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię z zakresu ekonomii, prawa i administracji w języku rosyjskim i polskim [JB-RJB02_1]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie w pogłębionym stopniu ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w odniesieniu do dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek [JB-RJB02_2]
K_W04 [1/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z zakresu specjalistycznego tłumaczenia z języka polskiego na język rosyjski oraz z języka rosyjskiego na język polski [JB-RJB02_3]
K_U03 [1/5]
potrafi w języku rosyjskim porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie językoznawstwa jako studiowanej dyscypliny wiodącej [JB-RJB02_4]
K_U04 [1/5]
jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji w zakresie tłumaczenia specjalistycznego [JB-RJB02_5]
K_K01 [1/5]
samodzielnie podejmuje działania zawodowe z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych oraz rozwijania dorobku zawodowego [JB-RJB02_6]
K_K04 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [JB-RJB02_c] 30 Explanation/clarification [a05] 
Video show [c02] 
Audio playback / audio drama [c03] 
Reconstruction / reproduction [d04] 
Simulation [e07] 
exam JB-RJB02_1 JB-RJB02_2 JB-RJB02_3 JB-RJB02_4 JB-RJB02_5 JB-RJB02_6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)