The history of drama with elements of theatre studies Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FW23.2023

Module name: The history of drama with elements of theatre studies
Module code: W1-FWS2-WS-HDET04
Programme code: W1-S2FW23.2023
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Russian
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł Historia dramatu z elementami teatrologii daje możliwość zapoznania się twórczością dramaturgiczną Europy i świata poprzez lekturę wybranych arcydzieł dramatopisarstwa powstałych w okresie od starożytności po współczesność. Zagadnienia realizowane w ramach modułu obejmują samodzielną lekturę oraz analizę i interpretację utworów niemieckich, polskich, rosyjskich, angielskich, amerykańskich i in. dramaturgów. Celem dyskusji prowadzonej na zajęciach jest ponadto próba umiejscowienia omawianych utworów literackich na mapie teatralnych praktyk i poetyk, stworzonych przez zasłużonych dla kultury światowej ludzi teatru. Oprócz lektury tekstów dramatów zajęcia z modułu przewidują projekcję wybranych przedstawień teatralnych, które w powiązaniu ze znajomością odpowiednich fragmentów z zadanej literatury krytycznej pozwolą dostrzec kontekst historyczny i inscenizacyjny teatru danej epoki
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu literaturoznawstwa, w obrębie teorii literatury, dramatologii i ich powiązań z teatrologią [WS-HDET04_1]
K_W02 [3/5]
potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi w ramach dramatologii, teorii literatury i teatrologii [WS-HDET04_2]
K_U04 [3/5]
potrafi porozumiewać się w języku polskim i rosyjskim przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie literaturoznawstwa [WS-HDET04_3]
K_U05 [1/5]
potrafi formułować i wyrażać własne poglądy i sądy krytyczne na tematy związane z dramatem i teatrem oraz formułować idee, argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów, na podstawie rozpoznanej literatury przedmiotu, umie także formułować wnioski oraz prowadzić debatę w zakresie zjawisk opisywanych w dramatologii i teatrologii [WS-HDET04_4]
K_U06 [3/5]
jest gotów do samodzielnego podejmowania działań zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, rozwijania dorobku zawodu tłumacza literatury oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i dbałości o tradycje zawodu [WS-HDET04_5]
K_K04 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
discussion classes [WS-HDET04 _k] 30 Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
course work WS-HDET04_1 WS-HDET04_2 WS-HDET04_3 WS-HDET04_4 WS-HDET04_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)