Practical English III Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Practical English III
Module code: W1-FWS1-RA-PNJA03
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: English
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu poszerzanie i doskonalenie umiejętności: mówienia, pisania, czytania i pisania ze zrozumieniem. Poszerza repertuar wypowiedzi na różne tematy i umożliwia studentowi spontaniczne wypowiadanie się na różne tematy z uwzględnieniem różnic kulturowych i przygotowaniem się do odpowiedzi na zadany temat z wykorzystaniem niezbędnej leksyki i odpowiednich struktur gramatycznych, zgodnie z kryteriami biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych umiejętności językowych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie i poprawnie posługuje się terminologią związaną z językiem angielskim i nauką języka obcego, wie jak wyszukiwać, potrafi analizować, selekcjonować, syntetyzować i odpowiednio wykorzystywać informacje odwołując się do różnych źródeł w polskich i anglojęzycznych [FWS1-RA-PNJA03_1]
K_W02 [2/5] K_U02 [2/5]
potrafi skutecznie porozumiewać się w języku polskim i angielskim w mowie i na piśmie przy użyciu różnych źródeł i narzędzi komunikacyjnych, potrafi samodzielnie stworzyć bardziej złożone prawidłowe wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów oraz formułować poprawnie i jasno bardziej złożone wypowiedzi sprawnie i właściwie posługując się przy tym odpowiednią leksyką, regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia zgodnie z kryteriami biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) [FWS1-RA-PNJA03_2]
K_U04 [2/5]
potrafi się wypowiadać w języku angielskim płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania, potrafi argumentować i wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań [FWS1-RA-PNJA03_3]
K_U05 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [FWS1-RA-PNJA03_c] 60 Description [a03] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Working with a programmed textbook [d02] 
course work FWS1-RA-PNJA03_1 FWS1-RA-PNJA03_2 FWS1-RA-PNJA03_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)