Practical English II Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Practical English II
Module code: W1-FWS1-RA-PNJA02
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: summer semester 2023/2024
Language of instruction: English
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu utrwalenie i doskonalenie umiejętności: mówienia, pisania, czytania i pisania ze zrozumieniem. Nastawiony jest na praktyczną umiejętność wykorzystania znajomości języka w kontaktach z rodzimymi użytkownikami języka angielskiego i innymi osobami posługującymi się językiem angielskim ogólnym (General English) w codziennych sytuacjach towarzyskich i w pracy. Poza poszerzaniem leksyki i znajomości zagadnień gramatycznych moduł ma na celu poprawę płynności wypowiedzi studentów, zgodnie z kryteriami biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych umiejętności językowych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie terminologię gramatyczną dot. zasadniczych struktur i nauki języka angielskiego, potrafi wyszukiwać i użytkować informacje niezbędne przy nauce języka angielskiego przy użyciu różnych źródeł polsko- i anglojęzycznych [FWS1-RA-PNJA02_1]
K_W02 [2/5] K_U02 [2/5]
potrafi sprawnie porozumiewać się w języku angielskim w mowie i na piśmie przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, potrafi spontanicznie formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów oraz formułować poprawne łatwo zrozumiałe wypowiedzi sprawnie posługując się odpowiednią leksyką, regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia tekstu, zgodnie z kryteriami biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) [FWS1-RA-PNJA02_2]
K_U04 [2/5]
potrafi formułować i wyrażać własne opinie w języku angielskim, wypowiadać się płynnie i spontanicznie, a także przedstawiać swoje opinie w dyskusji, przedstawiając różne aspekty danego tematu/problemu, używając poprawnych konstrukcji językowych [FWS1-RA-PNJA02_3]
K_U05 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [FWS1-RA-PNJA02_c] 60 Description [a03] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Working with a programmed textbook [d02] 
exam FWS1-RA-PNJA02_1 FWS1-RA-PNJA02_2 FWS1-RA-PNJA02_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)