Practical Ukrainian V: writing and grammar Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Practical Ukrainian V: writing and grammar
Module code: W1-FWS1-JU-PNJU-PG05
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Ukrainian
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Podstawowym celem modułu jest doskonalenie sprawności pisania rozbudowanych tekstów w języku ukraińskim z zastosowaniem poprawnych struktur gramatycznych na tematy określone w sylabusie modułu. W trakcie zajęć rozwijana jest umiejętność redagowania rozbudowanych tekstów pisanych w języku ukraińskim zgodnie z wyznacznikami gatunkowymi, poprawnych pod względem kompozycji, spójności wypowiedzi, stylistycznym, językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
potrafi porozumiewać się w języku ukraińskim z zastosowaniem poprawnych struktur gramatycznych przy użyciu pisemnego kanału komunikacyjnego oraz różnych technik komunikacyjnych na złożone tematy określone w sylabusie modułu [FWS1-JU-PNJU-PG05_1]
K_U04 [1/5]
potrafi formułować i wyrażać własne opinie, formułować wnioski oraz przedstawiać argumenty w formie pisemnej w języku ukraińskim z zastosowaniem poprawnych struktur gramatycznych na złożone tematy określone w sylabusie modułu [FWS1-JU-PNJU-PG05_2]
K_U05 [1/5]
posiada umiejętność tworzenia rozbudowanych tekstów pisanych wymagającą wiedzy systemowej o języku ukraińskim w zakresie jego struktur gramatycznych oraz leksyki na złożone tematy określone w sylabusie modułu [FWS1-JU-PNJU-PG05_3]
K_U06 [1/5]
potrafi planować i organizować pracę indywidualną mającą na celu tworzenie i redagowanie zróżnicowanych gatunkowo rozbudowanych tekstów pisanych w języku ukraińskim poprawnych pod względem kompozycji, spójności wypowiedzi, stylistycznym, językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym [FWS1-JU-PNJU-PG05_4]
K_U07 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [FWS1-JU-PNJU-PG05_c] 30 Explanation/clarification [a05] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Reconstruction / reproduction [d04] 
Individual work with a text [f02] 
course work FWS1-JU-PNJU-PG05_1 FWS1-JU-PNJU-PG05_2 FWS1-JU-PNJU-PG05_3 FWS1-JU-PNJU-PG05_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)