I PRACOWNIA DYPLOMOWA — CERAMIKA (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.1 Field of study: Fine Arts Education
Programme code: W6-S1EP19.2023

Module name: I PRACOWNIA DYPLOMOWA — CERAMIKA (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.1
Module code: W6-EP-S1-SUDC.1
Programme code: W6-S1EP19.2023
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 11
Purpose and description of the content of education:
Moduł uczy wykorzystywać twórczo możliwości warsztatu ceramicznego. Realizacja modułu pozwala studentowi opanować umiejętności posługiwania się warsztatem ceramicznym do celów projektowych i artystycznych, nabycie umiejętności doboru środków wyrazu stosownych do realizowanego projektu i władania nimi w sposób umożliwiający synergiczne połączenie wymogów projektowych i wyrazu twórczego. Moduł umożliwia zdobycie doświadczenia artystycznego i wiedzy o warsztacie ceramicznym, kształtowanie osobowości artystycznej. Student w praktyce poznaje technologię, wybrane metody formowania ceramiki, doskonalony jest indywidualny warsztat pracy. Stanowi pierwszy etap samodzielnej realizacji pracy licencjackiej. Program modułu wzbogacony jest w integralny kurs technik i technologii ceramiki.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące realizacji prac unikatowych i/lub użytkowych w zakresie ceramiki oraz zasady dotyczące środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych oraz zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów — jest gotów do samodzielnej refleksji teoretycznej na temat różnych aspektów ceramiki w kontekście szeroko rozumianych sztuk pięknych [W6-EP-S1- SUDC.1_1]
W6-EP-S1-W01 [3/5] W6-EP-S1-W06 [3/5]
Student zna i rozumie problematykę związaną z technologiami w ceramice w tym współczesnymi oraz rozwojem technologicznym obszaru. Potrafi świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych w zakresie różnych aspektów ceramiki [W6-EP-S1- SUDC.1_2]
W6-EP-S1-W05 [3/5] W6-EP-S1-U03 [3/5]
Student potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie ceramiki oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia i działalności edukatorskiej w zakresie sztuki użytkowej — ceramiki [W6-EP-S1- SUDC.1_3]
W6-EP-S1-U01 [3/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych artystycznych prac unikatowych i/ lub użytkowych oraz działalności edukacyjnej w zakresie ceramiki [W6-EP-S1- SUDC.1_4]
W6-EP-S1-U04 [3/5]
Student potrafi realizować własne działania użytkowe i/lub unikatowe w oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych w zakresie szeroko rozumianej ceramiki i świadomie posługiwać się narzędziami właściwego warsztatu oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności [W6-EP-S1- SUDC.1_5]
W6-EP-S1-U02 [3/5] W6-EP-S1-U05 [3/5] W6-EP-S1-U06 [3/5]
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umożliwiające ciągły rozwój artystyczny oraz edukacyjny w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1- SUDC.1_6]
W6-EP-S1-U07 [3/5]
Student potrafi prezentować własne dokonania artystyczne [W6-EP-S1- SUDC.1_7]
W6-EP-S1-U09 [3/5]
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac ceramicznych, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy oraz podejmowania refleksji na temat społecznych i etycznych aspektów własnej pracy [W6-EP-S1- SUDC.1_8]
W6-EP-S1-K01 [3/5] W6-EP-S1-K04 [3/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1- SUDC.1_9]
W6-EP-S1-K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W6-EP-S1-SUDC.1_fs_1] 105 Creation/production – creative workshop [e03]  course work W6-EP-S1- SUDC.1_1 W6-EP-S1- SUDC.1_2 W6-EP-S1- SUDC.1_3 W6-EP-S1- SUDC.1_4 W6-EP-S1- SUDC.1_5 W6-EP-S1- SUDC.1_6 W6-EP-S1- SUDC.1_7 W6-EP-S1- SUDC.1_8 W6-EP-S1- SUDC.1_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)