Methodology of Music Teaching in Preschool and Primary School 2 Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2023

Module name: Methodology of Music Teaching in Preschool and Primary School 2
Module code: W6-EM-S1-KN-MNM2
Programme code: W6-S1EM19.2023
Semester:
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł jest kontynuacją zagadnień realizowanych w ramach modułu Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia przedmiotu Muzyka w nauczaniu wczesnoszkolnym w klasach 1-3 oraz w klasach 4-7 szkoły podstawowej. Studenci wykorzystują i integrują wiedzę teoretyczną i praktyczną wielu modułów kierunkowych i modułów pedagogicznych realizowanych na kierunku studiów, niezbędną do pracy pedagogicznej i dydaktycznej z dzieckiem w wieku szkolnym.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna i rozumie miejsce przedmiotu Muzyka w ramowych planach nauczania w szkole podstawowej, zna podstawę programową, cele i treści kształcenia w klasach 1-3 i 4-7 szkoły podstawowej, potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej. [W6-EM-S1-KN-MNM2_1]
W6-EM-S1-KN-W04 [4/5] W6-EM-S1-KN-W06 [3/5] W6-EM-S1-KN-W15 [3/5]
Ma zaawansowaną wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania muzyki szkole podstawowej popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu w klasach 1-7 szkoły podstawowej. Orientuje się w stopniu zaawansowanym w literaturze przedmiotu. [W6-EM-S1-KN-MNM2_2]
W6-EM-S1-W02 [4/5] W6-EM-S1-W08 [4/5] W6-EM-S1-KN-W15 [4/5]
Zna i rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne; funkcje oceny. [W6-EM-S1-KN-MNM2_3]
W6-EM-S1-KN-W06 [4/5] W6-EM-S1-KN-W09 [3/5] W6-EM-S1-KN-U10 [3/5]
Zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych. Potrafi je wykorzystać w ramach pracy własnej podczas organizowania i przeprowadzania lekcji Muzyki. [W6-EM-S1-KN-MNM2_4]
W6-EM-S1-K02 [4/5] W6-EM-S1-KN-W03 [4/5] W6-EM-S1-KN-U06 [3/5] W6-EM-S1-KN-U09 [3/5]
Potrafi skonstruować scenariusz do zajęć muzycznych w klasach 1-7, a także przeprowadzić praktycznie zajęcia z uwzględnieniem możliwości rozwojowych dziecka. [W6-EM-S1-KN-MNM2_5]
W6-EM-S1-U09 [4/5] W6-EM-S1-KN-U08 [3/5] W6-EM-S1-KN-U13 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W6-EM-S1-KN-MNM2_fs1] 30 Lecture-discussion [b02] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – peer learning [b08] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Screen presentation [c07] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Working with another teaching tool [d03] 
Conceptual work [f03] 
course work W6-EM-S1-KN-MNM2_1 W6-EM-S1-KN-MNM2_2 W6-EM-S1-KN-MNM2_3 W6-EM-S1-KN-MNM2_4 W6-EM-S1-KN-MNM2_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)