Wprowadzenie do psychologii biznesu
Field of study: German Studies
Programme code: W1-S1FG19.2023

Module name: | Wprowadzenie do psychologii biznesu |
---|---|
Module code: | W1-FGS1-WPB-2 |
Programme code: | W1-S1FG19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | German |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest wprowadzenie w specyfikę zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu oraz przekazanie wiedzy, rozwój umiejętności i kompetencji społecznych studiujących w takich obszarach jak: główne podejścia i paradygmaty dyscypliny, kwestie etyczne i odpowiedzialność w przestrzeni biznesu, metody badawcze stosowane w psychologii i umożliwiające diagnozę oraz prognozę zachowań, problematykę kariery, zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. Dodatkowym zakresem, któremu poświęcona będzie uwaga w trakcie kursu będzie specyfika komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
posiada gotowość do uznawania znaczenia zdobytej wiedzy z obszaru psychologii biznesu w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z działalnością zawodową [K01] |
FG_K02 [2/5] |
posiada umiejętność zastosowania metod badawczych w celach diagnozy i prognozy zachowań w obszarze biznesu [U01] |
FG_U01 [2/5] |
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania typowych problemów w obszarze psychologii biznesu [U02] |
FG_U07 [2/5] |
posiada wiedzę ogólną w zakresie specyfiki psychologii biznesu [W01] |
FG_W07 [2/5] |
zna zasady komunikacji w obszarze biznesu [W02] |
FG_W08 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-FGS1-WPB-C] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] |
course work |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |