Teaching Internship 1 Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2023

Module name: Teaching Internship 1
Module code: W6-EM-S1-KN-PRZ1
Programme code: W6-S1EM19.2023
Semester:
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Student podczas praktyki poznaje strukturę szkoły, sposób funkcjonowania, wszelkie działania dydaktyczno-wychowawcze i organizacyjne placówki. Celem praktyki jest poznanie sposobów prowadzenia lekcji, metod i form pracy nauczyciela, działań inspirujących do dialogu uczeń – nauczyciel, stopniowe nabywanie umiejętności planowania, prowadzenia i obserwacji zajęć oraz ich dokumentowania.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają, a także sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły wraz z prowadzoną przez nauczyciela dokumentacją. [W6-EM-S1-KN-PRZ1_1]
W6-EM-S1-KN-W04 [4/5] W6-EM-S1-KN-U01 [4/5] W6-EM-S1-KN-K07 [3/5]
Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych, a także z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich. [W6-EM-S1-KN-PRZ1_2]
W6-EM-S1-KN-W03 [3/5] W6-EM-S1-KN-W04 [4/5] W6-EM-S1-KN-U09 [4/5] W6-EM-S1-KN-K07 [4/5]
Potrafi zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji /ogniw lekcji lub zajęć opiekuńczo-wychowawczych [W6-EM-S1-KN-PRZ1_3]
W6-EM-S1-KN-U06 [4/5] W6-EM-S1-KN-U07 [4/5] W6-EM-S1-KN-U13 [4/5] W6-EM-S1-KN-K07 [4/5]
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [ [W6-EM-S1-KN-PRZ1_4]
W6-EM-S1-KN-U03 [4/5] W6-EM-S1-KN-K07 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
internship [W6-EM-S1-KN-PRZ1_fs5] 30 Working with another teaching tool [d03] 
Laboratory exercise / experiment [e01] 
Internship [e05] 
course work W6-EM-S1-KN-PRZ1_1 W6-EM-S1-KN-PRZ1_2 W6-EM-S1-KN-PRZ1_3 W6-EM-S1-KN-PRZ1_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)