Professional Practice: Practice with Tutoring part.2 Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2023

Module name: Professional Practice: Practice with Tutoring part.2
Module code: W6-PE-KT-S1-E3.PT.2
Programme code: W6-S1PE19.2023
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Program modułu oparty jest na praktyce i uczeniu się poprzez doświadczenie, kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowań i pożądane postawy w pracy. To przestrzeń relacji kilku osób - tutora, studenta oraz ucznia ze specyficznymi problemami w uczeniu się. Praktyka ma charakter zindywidualizowany, student realizuje indywidualny plan rozwoju poprzez współpracę z tutorem, a podmiotem jego interakcji jest praktyczny indywidualny kontakt z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w środowisku edukacyjnym. Taka trójstronna wymiana doświadczeń zakłada wielostronny rozwój. Dla studenta zdobyte doświadczenie w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się jest źródłem informacji. Wymiana doświadczeń staje się skuteczniejszym sposobem uczenia się oraz uzupełnieniem i weryfikowaniem wiedzy akademickiej. Spotkania z tutorem mają charakter porządkujący wiedzę i plan pracy, a także podsumowujący. Zadaniem tutora jest pomoc w organizowaniu praktyki, wskazanie studentowi zasad samodzielnej organizacji pracy oraz reprezentacji siebie w instytucji, odpowiedzialność za własne działanie, ukierunkowanie na pracę z indywidualnym przypadkiem ucznia, jego nauczycieli, wychowawców, specjalistów, rodziców/prawnych opiekunów. Tutor może odwiedzać studenta w placówce edukacyjnej, monitorować jego pracę i konsultować się z pracownikami placówki. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. Etap 3: INDYWIDUALNA ŚCIEŻKA ROZWOJU, CZYLI SAMODZIELNOŚĆ STUDENTA W PLANOWANIU ROZWOJU Cele: - Podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków; - Wsparcie studenta w samodzielnym tworzeniu indywidualnej ścieżki rozwoju; Cele: - Wsparcie studenta w realizacji planu, tak by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie i osoby niepełnosprawnej zostały wypełnione; - Pomoc w pełnym wykorzystaniu podejmowanych przez studenta działań rozwojowych - szkolenia, warsztaty, hospitacje, wolontariat oraz innych zadań, które sobie wyznaczył; - Wsparcie w rozwiązywaniu konkretnych problemów, zdobywaniu konkretnych umiejętności.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): Professional Practice: Practice with Tutoring part.1 [W6-PE-KT-S1-E3.PT.1]
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz nauczycielami w celu poszerzenia swojej wiedzy (E.3K.K1). [PE-KT-S1-E3.PT.2_K_1]
KN3_K03 [2/5]
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze (E.3K.U1). [PE-KT-S1-E3.PT.2_U_1]
KN3_U10 [2/5]
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich (E.3K.U3). [PE-KT-S1-E3.PT.2_U_2]
KN3_U10 [2/5]
student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3K.U5). [PE-KT-S1-E3.PT.2_U_3]
KN3_U04 [2/5]
student/studentka zna i rozumie zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają (E.3K.W1). [PE-KT-S1-E3.PT.2_W_1]
K_W01 [2/5] KN3_W10 [2/5]
student/studentka zna i rozumie organizację, statut, plan pracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz program wychowawczo-profilaktyczny (E.3K.W2). [PE_KT_S1-E3.PT.2_W_2]
KN3_W10 [2/5]
student/studentka zasady zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu, uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3K.W3). [PE-KT-S1-E3.PT.2_W_3]
KN3_W14 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
internship [PE-KT-S1E3.PT.2_fs_1] 10 Explanation/clarification [a05] 
SWOT analysis [b10] 
Internship [e05] 
course work PE-KT-S1-E3.PT.2_K_1 PE-KT-S1-E3.PT.2_U_1 PE-KT-S1-E3.PT.2_U_2 PE-KT-S1-E3.PT.2_U_3 PE-KT-S1-E3.PT.2_W_1 PE_KT_S1-E3.PT.2_W_2 PE-KT-S1-E3.PT.2_W_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Consulting the schedule [b03] Consulting the curriculum and the organization of classes
getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)