Methodology of Educational-Therapeutic Work with a Student with Special Educational Needs Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2023

Module name: Methodology of Educational-Therapeutic Work with a Student with Special Educational Needs
Module code: W6-PE-KT-S1-D3.MPET
Programme code: W6-S1PE19.2023
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest przygotowanie studentów do pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka zajęć skupiona jest wokół organizowania sytuacji edukacyjno-terapeutycznych z wykorzystaniem odpowiednio dobranych metod pracy. Istotnym elementem składowym przedmiotu jest projektowanie i prowadzenie zajęć przez studentów z wykorzystaniem jednej z poznanych metod pracy dla grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas zajęć dydaktycznych z udziałem nauczyciela akademickiego, a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student/studentka jest gotowy do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej (D.3.K1) [PE-KT-S1-D3.MPET_K_1]
KN3_K03 [2/5]
student/studentka potrafi stosować ocenianie wspierające uczenie się (D.3.U4) [PE-KT-S1-D3.MPET_U_1]
KN3_U01 [2/5] KN3_U07 [2/5]
student/studentka zna i rozumie pojęcie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć (D.3.W3).Zna i rozumie formy organizacyjne pracy na lekcji (pracę zbiorową, grupową, indywidualną, tutoring uczniowski w klasach włączających), modele nauczania w małych grupach w klasach włączających (D.3.W6). [PE-KT-S1-D3.MPET_W_1]
KN3_W11 [3/5] KN3_W12 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PE-KT-S1-D3.MPE_fs_1] 30 Description [a03] 
Explanation/clarification [a05] 
Screen presentation [c07] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Working with another teaching tool [d03] 
Simulation [e07] 
course work PE-KT-S1-D3.MPET_K_1 PE-KT-S1-D3.MPET_U_1 PE-KT-S1-D3.MPET_W_1
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)