Information technologies Field of study: Special Education
Programme code: W6-SMPC19.2023

Module name: Information technologies
Module code: PS_F_TI
Programme code: W6-SMPC19.2023
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł Technologie informacyjne ma umożliwić studentom zapoznanie ze środkami, narzędziami, Ogólne cele zajęć z modułu polegają na aktualizacji, kształtowaniu, poszerzeniu, pogłębieniu u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie zastosowania programów użytkowych w przyszłej pracy zawodowej oraz życiu codziennym na przykładzie pakietu biurowego Microsoft Office (Word, Exel, PowerPoint Zapoznanie się z narzędziami wspomagania kształcenia na odległość CLMS MOODLE, MS Teams etc. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna elementarną terminologię w zakresie technologii informacyjnej (TI); rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych oraz pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej; ma elementarną wiedzę o miejscu TI w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi; ma elementarna wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju [PS_F_TI_1]
KN3_W14 [2/5]
W zakresie umiejętności absolwent posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej oraz badawczej [PS_F_TI_2]
KN3_U16 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych w wykorzystywaniem technologii informacyjnych w pracy pedagoga specjalnego, zarówno w zakresie projektowania zajęć z uczniami o zróżnicowanych potrzebach, dokonywania diagnozy, ewaluacji oraz projektowania działań profilaktycznych. Jest gotów do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem kształcenia na odległość [PS_F_TI_3]
KN3_K06 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_F_TI_fs1] 30 Working with a computer [d01] 
Production exercise – workshop [e02] 
Project scheduling [e04] 
Conceptual work [f03] 
course work PS_F_TI_1 PS_F_TI_2 PS_F_TI_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)