GIS 2 Field of study: Aquamatics - Interdisciplinary Management of Water Environments
Programme code: W2-S1AQ20.2023

Module name: GIS 2
Module code: W2-AQ-S1-022
Programme code: W2-S1AQ20.2023
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
W laboratorium student nabywa umiejętności: podstawy tworzenia wektorowych modeli danych, wizualizacji danych; transformacji danych i układów współrzędnych; rejestracji obrazu rastrowego; pracy w wybranych pakietach oprogramowania GIS oraz stosowania zaawansowanych technik i narzędzi badawczych GIS do opisu zjawisk i analizy danych. Podczas konsultacji rozwiązuje się problemy zaistniałe w trakcie zajęć laboratoryjnych i przygotowywaniu projektu (ekspertyzy).
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): Basics of computer science and network security [W2-AQ-S1-007]
GIS 1 [W2-AQ-S1-021]
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna podstawowe formaty zapisu i typy danych przestrzennych. [W2-AQ-S1-022 _1]
AQ1_W08 [5/5]
Rozumie specyfikę i strukturę wektorowych i rastrowych danych przestrzennych. [W2-AQ-S1-022 _2]
AQ1_U02 [4/5] AQ1_W08 [4/5]
Potrafi otworzyć i edytować podstawowe formaty i typy danych przestrzennych w różnych programach GIS. [W2-AQ-S1-022 _3]
AQ1_U01 [4/5] AQ1_U02 [4/5] AQ1_W08 [4/5]
Zna podstawy teoretyczne i praktyczne zastosowania geoprocessingu danych wektorowych. Potrafi wykonać podstawowe operacje geometryczne i topologiczne na danych wektorowych. [W2-AQ-S1-022 _4]
AQ1_U04 [3/5] AQ1_W08 [3/5]
Zna podstawy w teorii i praktyce podstawy analizy danych wektorowych i rastrowych i potrafi je wykorzystać. [W2-AQ-S1-022 _5]
AQ1_W08 [3/5] AQ1_U06 [2/5]
Potrafi zaprojektować strukturę bazy danych przestrzennych, dostosowując ją do specyfiki prowadzonych badań oraz zakresu informacyjnego gromadzonych danych. [W2-AQ-S1-022 _6]
AQ1_W06 [3/5] AQ1_U07 [3/5]
Potrafi wykorzystać narzędzia GIS w celu przeprowadzenia analizy danych przestrzennych z użyciem metod numerycznych. Potrafi przeprowadzić modelowanie podstawowych parametrów abiotycznych na podstawie numerycznego modelu terenu. [W2-AQ-S1-022_7]
AQ1_W07 [2/5] AQ1_K02 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [W2-AQ-S1 _022 fs 1] 30 Working with a computer [d01] 
Working with another teaching tool [d03] 
Project scheduling [e04] 
course work W2-AQ-S1-022 _1 W2-AQ-S1-022 _2 W2-AQ-S1-022 _3 W2-AQ-S1-022 _4 W2-AQ-S1-022 _5 W2-AQ-S1-022 _6 W2-AQ-S1-022_7
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)