Interpersonal training
Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: W1-S1DF19.2023

Module name: | Interpersonal training |
---|---|
Module code: | DFC1_TI |
Programme code: | W1-S1DF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł trening interpersonalny służy zwiększeniu poziomu zaufania i otwartości osób w grupie. Celem zajęć jest zdobycie przez osoby studiujące wiedzy dotyczącej świadomości funkcjonowania w grupie, doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i umiejętności pracy w zespole, a szczególnie zdolności rozwiązywania problemów interpersonalnych i radzenia sobie z konfliktami. Osoby studiujące mają poznać dynamikę procesu grupowego oraz typowe role ujawniające się w grupach. Zajęcia mają charakter warsztatowy. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę na temat funkcjonowania w grupie, rozumie dynamikę procesu grupowego oraz zna typowe role ujawniające się w tym procesie. [DFC1_m2_1] |
DFC1_W05 [2/5] |
Ma pogłębioną samoświadomość dotyczącą funkcjonowania w grupie, rozpoznaje swoje mocne strony i obszary do rozwoju związane z komunikowaniem się w grupie i autoprezentacją. [DFC1_m2_2] |
DFC1_U13 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać elementy procesu grupowego oraz dostrzegać różne role i sposoby komunikowania się w przebiegu interakcji między uczestnikami. [DFC1_m2_3] |
DF1_U06 [2/5] |
Potrafi przyjmować i udzielać prawidłowo informacji zwrotnej oraz docenia wagę informacji zwrotnej w procesie samopoznania. [DFC1_m2_4] |
DF1_U07 [2/5] |
Potrafi porozumiewać się z uczestnikami grupy w sposób zgodny z regułami poprawnej komunikacji. [DFC1_m2_5] |
DF1_U09 [2/5] |
Przestrzega zasad kontraktu grupowego. [DFC1_m2_6] |
DF1_K01 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [DFC1_TI_wr] | 60 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating methods: a case study [b07] Value-based methods – affective methods [c08] Value-based methods – expressive methods [c09] Observation [e06] |
course work |
DFC1_m2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |