Dydaktyka ogólna
Field of study: Theology
Programme code: W7-SMTIP19.3.2021
| Module name: | Dydaktyka ogólna |
|---|---|
| Module code: | 11-TS-19-PPD |
| Programme code: | W7-SMTIP19.3.2021 |
| Semester: | winter semester 2023/2024 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Moduł Dydaktyka ogólna daje studentowi możliwość zapoznania się z procesem dydaktycznym i jego elementami, co pozwoli przygotować się do prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole, w różnych grupach pozaszkolnych, w tym również parafialnych, których celem jest wychowanie religijne. Równocześnie student na nabyć przekonania, że rozwój życia religijnego podlega procesom rozwoju i związany jest z procesami rozwoju fizycznego, psychicznego, osobowego ucznia. |
| Prerequisites: | zalecane: realizacja efektów kształcenia modułów z zakresu pedagogiki, psychologii |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat klasycznych i współczesnych metod uczenia się i nauczania, zna przedmiot i zadania
współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki do dydaktyk szczegółowych; [PPD_1] |
TMA_W12 [1/5] |
Student potrafi wykorzystać wiedzę na temat klasycznych i współczesnych metod uczenia się i nauczania. Potrafi zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej; dobrać metody nauczania do nauczania treści oraz zdiagnozować potencjał i potrzeby edukacyjne ucznia. [PPD_2] |
TMA_U15 [1/5] |
Student ma świadomość potrzeby ciągłego pogłębiania wiedzy pedagogicznej; jest gotów okazywać empatię uczniom, zapewniać im wsparcie, pomoc, rozwiązywać konflikty w klasie oraz grupie. Student jest gotów współpracować z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy. [PPD_3] |
TnMA_W08 [3/5] |
Student zna zagadnienia lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego. [PPD_4] |
TMA_U05 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [PPD_w_1] | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów i wskazaną w sylabusie literaturę |
PPD_1 |
| praca pisemna [PPD_w_2] | projekt scenariusza zajęć dydaktycznych z zastosowaniem zasad dydaktycznych i ogniw procesu nauczania-uczenia się |
PPD_2 |
| wystąpienie ustne [PPD_w_3] | ustne wystąpienie wykazujące umiejętność prowadzenia zajęć dydaktycznych |
PPD_2 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [PPD_fs_1] | wykład wprowadzający w problematykę dydaktyki ogólnej |
15 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
20 |
kolokwium pisemne [PPD_w_1] |
| practical classes [PPD_fs_2] | opracowanie zasad dydaktycznych i ogniw procesu nauczania i uczenia się
wielkość grupy: 10-20 studentów |
10 | przygotowanie do ćwiczeń przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów oraz opracowanie konkretnych metod w oparciu o dostępne materiały |
25 |
praca pisemna [PPD_w_2] |
| discussion classes [PPD_fs_3] | wystąpienie w ramach konwersatorium wykazujące umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu procesu dydaktycznego
wielkość grupy: 6-10 studentów |
5 | przygotowanie do wystąpienia w ramach konwersatorium |
5 |
wystąpienie ustne [PPD_w_3] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||