Psychologia komunikowania masowego Field of study: Journalism and Social Communication
Programme code: W3-N2DK19.2022

Module name: Psychologia komunikowania masowego
Module code: PKM
Programme code: W3-N2DK19.2022
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Kurs psychologii komunikowania masowego to przedmiot mający na celu zaprezentowanie wiedzy z zakresu przede wszystkim psychologii społecznej, ale również poznawczej i rozwojowej, mający na celu uświadomienie studentom wielorakiego wpływu środków masowego komunikowania na funkcjonowanie jednostek, zmienność tego oddziaływania a także wypracowanie postaw świadomego korzystania z mediów i tworzenia przekazów medialnych. Uczestnicy zapoznają się z ustaleniami teoretycznymi i wynikami badań z tego zakresu, odnajdują treści medialne, które odpowiadają danej tematyce, uczą się diagnozować możliwe kierunki oddziaływania, rozważają nad sposobami zapobiegania negatywnemu wpływowi mediów
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Docenia znaczenie nauki o mediach i nauk pokrewnych zajmujących się zjawiskami komunikacji i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [K1]
K01 [3/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem, charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K02 [3/5]
Ma pogłębioną świadomość znaczenia refleksji społecznej i humanistycznej dla kształtowania więzi społecznych w dobie powszechnej technologizacji i informatyzacji życia społecznego społecznego [K3]
K01 [3/5]
Potrafi wykorzystywać poszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauki o mediach oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizowania, interpretowania procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem terminologii i paradygmatów właściwych tym naukom [U1]
U02 [4/5]
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów w zakresie różnych zjawisk komunikacji społecznej i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych dla innych przejawów życia społecznego [U2]
U02 [3/5]
Zna na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w nauce o mediach i rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych zajmujących się badaniem zjawiska komunikacji, zwłaszcza w wymiarze masowym [W1]
W01 [3/5]
Rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat wpływu mediów na zachowania społeczne oraz ich rolę w procesie socjalizacji jednostki oraz w odniesieniu do komunikacyjnych wymiarów życia indywidualnego i zbiorowego [W2]
W03 [4/5]
Ma pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań funkcjonowania współczesnych mediów masowych (także nowych mediów) i ich rolę w różnych aspektach funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego [W3]
W09 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [W1]
Egzamin przeprowadzany w formie określonej przez osobę prowadzącą wykład w sylabusie.
W1 W2 W3
Zaliczenie [W2]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez osobę prowadzącą ćwiczenia w sylabusie.
K1 K2 K3 U1 U2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [FZ1]
Prezentacja wiedzy z zakresu psychologii społecznej, poznawczej, rozwojowej i elementami dostępnych wyników badań z psychologii komunikowania masowego. Metoda podająca z elementami prezentacji multimedialnych
20
Studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie do pisemnego egzaminu testowego na koniec semestru
45 Egzamin [W1]
practical classes [FZ2]
Uzupełnienie wiedzy z wykładu, zapoznanie z przykładami występowania omawianych zjawisk we współczesnych środkach masowego komunikowania, kształtowanie postaw świadomego korzystania z mediów i ich tworzenia. Metoda podająca, dyskusja moderowana przez prowadzącego, prezentacje multimedialne.
20
Studiowanie literatury przedmiotu przed każdymi zajęciami, przygotowanie w grupie prezentacji multimedialnej na podstawie analizy mediów.
45 Zaliczenie [W2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)