Ocena i diagnoza w szkole podstawowej
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022
| Module name: | Ocena i diagnoza w szkole podstawowej |
|---|---|
| Module code: | W4-MT-S1-22-OiDwSP |
| Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
| Semester: | summer semester 2023/2024 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 1 |
| Description: | Moduł obejmuje treści dotyczące diagnostyki edukacyjnej jako narzędzia umożliwiającego rozpoznawanie jakości procesu kształcenia. Należą do nich między innymi: Ocenianie ucznia: ocenianie jako proces wspierania jego edukacyjnego rozwoju konstruowanie narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów, ocenianie kształtujące a efektywność nauczania. Ewaluacja: ocena jakości pracy nauczyciela. ocena jakości pracy szkoły (placówki oświatowej) –wymierne i niewymierne efekty edukacyjne. ewaluacja edukacyjna. edukacyjna wartość dodana. autoewaluacja, projektowanie ścieżki własnego rozwoju (samokształcenie zawodowe, samodoskonalenie). Diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i każdego ucznia. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
student zna i rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny [OiDwSP_1] |
KN_W02 [4/5] |
student zna i rozumie egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu [OiDwSP_2] |
KN_W02 [4/5] |
student zna i rozumie diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów [OiDwSP_3] |
KN_W02 [4/5] |
student potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu [OiDwSP_4] |
KN_W02 [4/5] |
student potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów [OiDwSP_5] |
KN_W02 [4/5] |
student potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia [OiDwSP_6] |
KN_W02 [4/5] |
student jest gotów do popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym [OiDwSP_7] |
KN_U06 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Prace pisemne [OiDwSP_w_1] | weryfikacja znajomości treści zajęć w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
OiDwSP_1 |
| aktywność [OiDwSP_w_2] | weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia oraz wykonywanych ćwiczeń, znajomości omawianych treści oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
OiDwSP_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [OiDwSP _fs_1] | ćwiczenia dotyczące treści programowych modułu |
15 | samodzielne studiowanie materiałów z zajęć i literatury wskazanej w sylabusie |
10 |
Prace pisemne [OiDwSP_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||