Basics of Didactics, 3rd term
Field of study: German Studies
Programme code: W1-S1FG19.2022

Module name: | Basics of Didactics, 3rd term |
---|---|
Module code: | 0245-FGS1-N-DYD-3 |
Programme code: | W1-S1FG19.2022 |
Semester: | winter semester 2023/2024 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem modułu jest przekazanie wiedzy, zdobycie umiejętności oraz kompetencji społecznych w zakresie dydaktyki jako dziedziny nauki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, projektowania działań edukacyjnych, problematyki klasy jako środowiska edukacyjnego, lekcji jako jednostki dydaktycznej, wprowadzenie w zasady oceniania osiągnięć szkolnych uczniów, czy języka i jego specyfiki jako narzędzia pracy nauczyciela. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu podstawy dydaktyki – wykład, ćwiczenia. |
Prerequisites: | brak |
Key reading: | zgodnie z sylabusem |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych [0245-FGS1-N-PDYD_1] |
FGN_W08 [3/5] |
potrafi wybrać model lekcji i zaprojektować jej strukturę [0245-FGS1-N-PDYD_10] |
FGN_U06 [3/5] |
potrafi zaplanować pracę z uczniem zdolnym, przygotowującą go do udziału w konkursie przedmiotowym [0245-FGS1-N-PDYD_11] |
FGN_U01 [3/5] |
potrafi dokonać oceny pracy ucznia i zaprezentować ją w formie oceny kształtującej [0245-FGS1-N-PDYD_12] |
FGN_U08 [3/5] |
jest gotów do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów [0245-FGS1-N-PDYD_13] |
FGN_K01 [3/5] |
zna i rozumie zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego [0245-FGS1-N-PDYD_2] |
FGN_W09 [3/5] |
zna i rozumie współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów [0245-FGS1-N-PDYD_3] |
FGN_W03 [3/5] |
zna i rozumie zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne [0245-FGS1-N-PDYD_4] |
FGN_W06 [3/5] |
zna i rozumie konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, w szczególności możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się, a także potrzebę i sposoby wyrównywania szans edukacyjnych, znaczenie odkrywania oraz rozwijania predyspozycji i uzdolnień oraz zagadnienia związane z przygotowaniem uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych; autonomię dydaktyczną nauczyciela [0245-FGS1-N-PDYD_5] |
FGN_W09 [3/5] |
zna i rozumie sposoby i znaczenie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów: ocenianie kształtujące w kontekście efektywności nauczania, wewnątrzszkolny system oceniania, rodzaje i sposoby przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych; tematykę oceny efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości działalności szkoły oraz edukacyjną wartość dodaną [0245-FGS1-N-PDYD_6] |
FGN_W08 [3/5] |
potrafi zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego [0245-FGS1-N-PDYD_7] |
FGN_U01 [3/5] |
potrafi zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej [0245-FGS1-N-PDYD_8] |
FGN_U04 [3/5] |
potrafi dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów [0245-FGS1-N-PDYD_9] |
FGN_U04 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Exam [0245-FGS1-N-DYD-E] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS1-N-PDYD_1 |
Graded assignment [0245-FGS1-N-DYD-Z] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS1-N-PDYD_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [02-GDLN-PD_fs_1] | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, ewaluacja podręczników i materiałów dydaktycznych przeznaczonych do nauczania języków obcych na etapie przedszkolnym oraz I. etapie nauczania |
30 | lektura literatury przedmiotu,
sporządzenie pracy semestralnej |
15 |
Graded assignment [0245-FGS1-N-DYD-Z] |
lecture [02-GDLN-PD_fs_2] | metoda podająca oraz problemowa
z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
30 | lektura literatury specjalistycznej |
15 |
Exam [0245-FGS1-N-DYD-E] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |