Editing academic texts Field of study: Russian Philology
Programme code: W1-S1FR19.2022

Module name: Editing academic texts
Module code: W1-FRS1-JW-RTA05
Programme code: W1-S1FR19.2022
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł Redagowanie tekstów akademickich powinien umożliwić studentowi zapoznanie się z podstawową terminologią z zakresu redakcji tekstów akademickich oraz zdobycie umiejętności związanych z obsługą wybranych procesorów i edytorów tekstu pomocnych podczas redagowania tekstów.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu redakcji tekstów akademickich. [JW-RTA05_1]
K_W02 [4/5]
Student zna i rozumie podstawowe prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej redaktora, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i jego zastosowanie w redagowaniu tekstów akademickich. [JW-RTA05_2]
K_W04 [4/5]
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować i użytkować informacje (niezbędne do redagowania tekstów akademickich) przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi, w tym wybranych procesorów i edytorów tekstu pomocnych podczas redagowania tekstów. [JW-RTA05_3]
K_U02 [3/5]
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienie z określonego obszaru (kultura, literatura, język, przekład) zgodnie z zasadami redagowania tekstów akademickich. [JW-RTA05_4]
K_U03 [3/5]
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów w zakresie redagowania tekstów. [JW-RTA05_5]
K_K02 [3/5]
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania działań zawodowych w zakresie redagowania tekstów akademickich, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz dbałości o tradycje zawodu podczas pracy nad redakcją tekstu. [JW-RTA05_6]
K_K04 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Odpowiedź ustna [JW-RTA05_w_1]
Ocenie podlegać będzie przygotowanie do zajęć z aktualnie omawianych zagadnień zawartych w treściach programowych, które będą sprawdzać znajomość terminologii z zakresu redakcji tekstów akademickich oraz prawa autorskiego. Prowadzący ocenia udział studenta w dyskusji w czasie zajęć.
JW-RTA05_1 JW-RTA05_2 JW-RTA05_3 JW-RTA05_4 JW-RTA05_5
Zadanie domowe [JW-RTA05_w_2]
Ocenie podlegać będzie przygotowanie pisemnych prac domowych (indywidualnie i w grupach), sprawdzających i utrwalających umiejętności praktyczne zdobyte na zajęciach.
JW-RTA05_2 JW-RTA05_3 JW-RTA05_4
Redakcja tekstu akademickiego [JW-RTA05_w_3]
Ocenie podlegać będzie zredagowanie tekstu akademickiego w edytorach/procesorach tekstu do tego przeznaczonych.
JW-RTA05_1 JW-RTA05_2 JW-RTA05_3 JW-RTA05_4 JW-RTA05_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [JW-RTA05_fs_1]
Zajęcia warsztatowe dotyczące redagowania tekstów akademickich z wykorzystaniem następujących metod dydaktycznych: podająca (wyjaśnienie, pokaz z objaśnieniem/instruktażem), aktywizująca (metaplan, „burza mózgów”, dyskusja), ćwiczenia praktyczne.
30
Praca własna studenta obejmuje przygotowywanie prac domowych, sprawdzających i utrwalających umiejętności praktyczne zdobyte na zajęciach, lekturę teoretyczną zalecaną przez prowadzącego, redakcję tekstu akademickiego.
30 Odpowiedź ustna [JW-RTA05_w_1] Zadanie domowe [JW-RTA05_w_2] Redakcja tekstu akademickiego [JW-RTA05_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)