Library in the education and culture systems
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N1BN19.2022
| Module name: | Library in the education and culture systems |
|---|---|
| Module code: | 02-BN-N1-BSEK01 |
| Programme code: | W1-N1BN19.2022 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Studenci poznają instytucje prowadzące działalność edukacyjną i kulturalną. Główny nacisk zostaje położony na przedstawienie bibliotek jako nowoczesnych instytucji oferujących usługi edukacyjne i kulturalne dla różnych grup użytkowników. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student zna specyfikę różnego typu instytucji i organizacji zajmujących się kulturą i edukacją. Zna najważniejsze inicjatywy podejmowane na rzecz edukacji i kultury. [BSEK01 _1] |
K_W04 [4/5] |
Student zna wybrane trendy w rozwoju bibliotek różnego typu. Student zna i rozumie potrzeby różnych grup uczestników życia społecznego (szczególnie edukacyjne i kulturalne) i zasady organizacji usług wspomagających rozwój kultury i edukacji w bibliotece. [BSEK01_2] |
K_W04 [5/5] |
Student potrafi scharakteryzować zadania bibliotek w zakresie szeroko pojętej edukacji i kultury (w tym zapobiegające wykluczeniu cyfrowemu). Potrafi podać przykłady bibliotecznych usług edukacyjnych i kulturalnych oraz ocenić ich jakość i zasadność. [BSEK01_3] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi dostrzec problemy i potrzeby społeczności lokalnej (zwłaszcza w zakresie usług edukacyjnych i kulturalnych) i wspomagać ich rozwiązywanie. [BSEK01_4] |
K_K03 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Test [BSEK01_w_1] | Test sprawdzający stopień przyswojenia wiedzy z zakresu omawianej problematyki. |
BSEK01 _1 |
| Ocena ciągła [BSEK01_w_2] | Bieżąca weryfikacja wiedzy i ćwiczeń praktycznych wykonywanych przez studenta podczas zajęć oraz w ramach pracy własnej, zgodnie z wymaganiami określonymi przez prowadzącego. |
BSEK01_3 |
| Projekt [BSEK01_w_3] | Studenci przygotowują pracę zaliczeniową (zgodnie z wymogami określonymi w sylabusie). |
BSEK01_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [ BSEK01_fs_1] | Wykład (problemowy, konwersatoryjny) na temat funkcjonowania różnego typu bibliotek jako instytucji kultury i edukacji. |
10 | Lektura uzupełniająca zgodna z wykazem publikacji podanym przez prowadzącego. Powtórzenie informacji przekazywanych podczas wykładów. |
50 |
Test [BSEK01_w_1] |
| practical classes [ BSEK01_fs_2] | Na podstawie lektur wskazanych przez prowadzącego sprawdzane są wiadomości na wskazany temat (indywidualna lektura tekstów, dyskusja seminaryjna, dyskusja okrągłego stołu). |
10 | Lektura zgodna z zaleceniami prowadzącego. |
50 |
Ocena ciągła [BSEK01_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||