Elementary analysis II
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022
| Module name: | Elementary analysis II |
|---|---|
| Module code: | W4-MT-S1-21-WzAna2 |
| Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
| Semester: | summer semester 2022/2023 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 1 |
| Description: | Celem zajęć jest wzrost wśród studentów kompetencji matematycznych w zakresie analizy matematycznej poprzez przypomnienie, utrwalenie i wzbogacenie podczas prowadzonych zajęć metod analizy matematycznej.
Zakres materiału przewidywany do realizacji:
1. Rachunek różniczkowy: pojęcie pochodnej i jej interpretacja geometryczna, obliczanie pochodnych w oparciu o wzory podstawowe, badanie funkcji, zadania optymalizacyjne nawiązujące m.in. do geometrii szkolnej.
2. Rachunek całkowy: pojęcie funkcji pierwotnej i całki nieoznaczonej, całkowanie przez części i przez podstawienie, pojęcie całki Riemanna i jej interpretacja geometryczna, związek z całką nieoznaczoną - wzór Newtona-Leibniza, obliczanie pola powierzchni ograniczonej wykresami funkcji (m.in. pola koła), długości krzywej (w tym długości okręgu), objętości i pola powierzchni bocznej bryły obrotowej (m.in. stożka).
3. Szeregi liczbowe: suma szeregu, jego zbieżność i podstawowe kryteria zbieżności, zadania szkolne związane z szeregiem geometrycznym. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
zna podstawowe pojęcia i twierdzenia z analizy matematycznej oraz przykłady je ilustrujące [WzAna2_1] |
K_W04 [3/5] |
zna podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej [WzAna2_2] |
K_W07 [4/5] |
umie wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej w zagadnieniach związanych z optymalizacją, poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu funkcji [WzAna2_3] |
K_U12 [4/5] |
posługuje się definicją całki oraz umie całkować funkcje jednej zmiennej przez części i przez podstawienie; potrafi wyrażać pola powierzchni gładkich i objętości jako odpowiednie całki [WzAna2_4] |
K_U13 [4/5] |
potrafi badać zbieżność szeregów liczbowych [WzAna2_5] |
K_U10 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [WzAna2_w_1] | weryfikacja znajomości omawianych treści na podstawie analizy prowadzonych na zajęciach dyskusji oraz pytań zadawanych przez prowadzącego |
WzAna2_1 |
| prace pisemne [WzAna2_w_2] | weryfikacja umiejętności na podstawie analizy rozwiązań zadań domowych |
WzAna2_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [WzAna2_fs_1] | konwersatorium, w trakcie którego studenci rozwiązują z pomocą prowadzącego zadania i omawiają przykłady kształtujące umiejętności wymienione w zestawie efektów kształcenia modułu |
15 | analiza treści prezentowanych na zajęciach i samodzielne rozwiązywanie zadań domowych |
25 |
aktywność na zajęciach [WzAna2_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||