Psychological and Pedagogical Practice in Primary School
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022

Module name: | Psychological and Pedagogical Practice in Primary School |
---|---|
Module code: | W4-MT-S1-22-PPPed |
Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
Semester: | summer semester 2022/2023 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz z opiekunem w szkole podstawowej.
Zapoznanie si ę z zadaniami charakterystycznymi dla placówki danego typu, statutem szkoły, planem pracy szkoły, programem wychowawczo-profilaktycznym, Zasadami bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej, umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka [PPPe _1] |
KN_W03 [3/5] |
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy oraz podejmowane działania pedagogiczne [PPPe_2] |
KN_W12 [3/5] |
Student ma kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [PPPe_3] |
KN_K03 [3/5] |
Student jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela – wychowawcy [PPPe_4] |
KN_W11 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1] | student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej
funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań
pedagogiczno–psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące
metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących
rzeczywistością pedagogiczną |
PPPe _1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PPPe_fs_1] | Ćwiczenia metodyczne w ustalonych placówkach: obserwacja codziennej działalności placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych |
15 | przegląd dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek, opracowywanie raportu z praktyk. |
15 |
raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |