Basics of Didactics I Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022

Module name: Basics of Didactics I
Module code: W4-MT-S1-22-PDyd1
Programme code: W4-S1MT19.2022
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Dydaktyka jako nauka interdyscyplinarna stawia w centrum swoich zainteresowań szeroko pojęty proces nauczania - uczenia się i możliwości jego kształtowania przez człowieka. przebiegu, regułach, którym podlega oraz na sposobach. Celem przedmiotu jest wstępne zapoznanie studentów z jego uwarunkowaniami – począwszy od czynników mogących zainicjować ów proces, poprzez determinanty jego przebiegu aż po rezultaty tak, aby ułatwić im zrozumienie stosownych mechanizmów i wdrożyć do samodzielnego wybierania modelu lekcji, projektowania jej struktury, dobierania metod nauczania i środków dydaktycznych do nauczanych treści, organizowania pracy uczniów oraz projektowania działań służących integracji klasy szkolnej.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych [PDyd1_1]
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_I_K02 [4/5]
Student rozumie zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego [PDyd1_2]
KN_W01 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W12 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U12 [3/5] KN_K05 [3/5]
Student zna współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów [PDyd1_3]
KN_W02 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [3/5]
Student zna zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne [PDyd1_4]
KN_W02 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U13 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [PDyd1_w_1]
weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym
PDyd1_1 PDyd1_2 PDyd1_3 PDyd1_4
zadania do samodzielnego wykonania [PDyd1_w_2]
weryfikacja na podstawie zadań formułowanych przez prowadzącego znajomości i rozumienia omawianych treści
PDyd1_1 PDyd1_2 PDyd1_3 PDyd1_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PDyd1_fs_1]
wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
30
samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie, wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego
15 kolokwium [PDyd1_w_1] zadania do samodzielnego wykonania [PDyd1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)