Basics of Didactics I
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022

Module name: | Basics of Didactics I |
---|---|
Module code: | W4-MT-S1-22-PDyd1 |
Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
Semester: | winter semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Dydaktyka jako nauka interdyscyplinarna stawia w centrum swoich zainteresowań szeroko pojęty proces nauczania - uczenia się i możliwości jego kształtowania przez człowieka. przebiegu, regułach, którym podlega oraz na sposobach. Celem przedmiotu jest wstępne zapoznanie studentów z jego uwarunkowaniami – począwszy od czynników mogących zainicjować ów proces, poprzez determinanty jego przebiegu aż po rezultaty tak, aby ułatwić im zrozumienie stosownych mechanizmów i wdrożyć do samodzielnego wybierania modelu lekcji, projektowania jej struktury, dobierania metod nauczania i środków dydaktycznych do nauczanych treści, organizowania pracy uczniów oraz projektowania działań służących integracji klasy szkolnej. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki
oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych [PDyd1_1] |
KN_W02 [4/5] |
Student rozumie zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego [PDyd1_2] |
KN_W01 [3/5] |
Student zna współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów [PDyd1_3] |
KN_W02 [3/5] |
Student zna zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne [PDyd1_4] |
KN_W02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium [PDyd1_w_1] | weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
PDyd1_1 |
zadania do samodzielnego wykonania [PDyd1_w_2] | weryfikacja na podstawie zadań formułowanych przez prowadzącego znajomości i rozumienia omawianych treści |
PDyd1_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PDyd1_fs_1] | wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie, wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego |
15 |
kolokwium [PDyd1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |