Preparation for Work in Primary School
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022
| Module name: | Preparation for Work in Primary School |
|---|---|
| Module code: | W4-MT-S1-20-PPSTut |
| Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
| Semester: | winter semester 2023/2024 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. kształcenie na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu obejmuje przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu – grupa zajęć D.
Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D:
Szkoła jako mój podstawowy zakład pracy – pierwszy rok nauczania. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji - podstawa programowa, rozkład materiału, podręcznik, budowa scenariusza (konspektu), prezentacja multimedialna, notatka hospitacyjna. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie miejsce matematyki jako przedmiotu w ramowych planach nauczania na II etapie edukacyjnym [PPSTut_1] |
KN_W06 [3/5] |
zna i rozumie podstawę programową z matematyki, cele kształcenia i treści nauczania na II etapie edukacyjnym, przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia oraz strukturę wiedzy przedmiotu [PPSTut_2] |
KN_W06 [3/5] |
potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej; potrafi przeanalizować rozkład materiału [PPSTut_3] |
KN_W14 [2/5] |
potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne [PPSTut_4] |
KN_W14 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Aktywność [PPSTut_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań i zadań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
PPSTut_1 |
| Prace pisemne [PPSTut_w_2] | Weryfikacja umiejętności planowania lekcji (II etap edukacyjny): scenariusz (konspekt) lekcji , notatka hospitacyjna, prezentacja multimedialna |
PPSTut_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [PPSTut_fs_1] | ćwiczenia dotyczące budowy lekcji oraz przygotowania się do prowadzenia pierwszych lekcji matematyki |
30 | etapowe przygotowywanie scenariusza metodycznego lekcji, prezentacji multimedialnej i notatki hospitacyjnej, studiowanie literatury zalecanej w sylabusie |
10 |
Aktywność [PPSTut_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||