Basics of Pedagogy for Teachers
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022
| Module name: | Basics of Pedagogy for Teachers |
|---|---|
| Module code: | W4-MT-S1-22-PPeNau |
| Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
| Semester: | summer semester 2022/2023 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł obejmuje treści dotyczące procesu kształcenia oraz wychowania na poziomie szkoły podstawowej. Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów z kluczowymi kategoriami i pedagogicznymi (podmiotowość, odpowiedzialność, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, samorealizacja). Zostanie ukazana wielowymiarowość zawodu nauczyciela oraz zagadnień dotyczących pedeutologii, czyli teorii i praktyki zawodu nauczyciela. Podejmowana będzie refleksja nad funkcjonowaniem ucznia w środowisku szkolnym oraz ukazanie roli i znaczenia nauczyciela w rozwoju, socjalizacji oraz wychowaniu. |
| Prerequisites: | 1. Umiejętności pracy samodzielnej i pracy w zespole.
2. Umiejętności prezentacji posiadanej wiedzy.
3. Umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.
4. Umiejętności przedstawiania własnych poglądów.
5. Umiejętność refleksyjnego konstruowania wypowiedzi. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę pedagogiczną i aksjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej. [PPdn_1] |
KN_W01 [4/5] |
Rozumie znaczenie odpowiedzialności za postępy dydaktyczno-wychowawcze uczniów oraz ich integralny rozwój. [PPdn_2] |
KN_W12 [4/5] |
Posiada kompetencje komunikacyjne pozwalające na skuteczne współdziałanie oraz współpracę z osobami zaangażowanymi w prowadzone przez nauczyciela działania edukacyjne i wychowawcze. [PPdn_3] |
KN_U05 [4/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością pedagogiczną, empatią, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną. [PPdn_4] |
KN_W14 [4/5] |
Posiada kompetencje pozwalające na skuteczne i efektywne realizowanie zadań wynikających z roli nauczyciela. [PPdn_5] |
KN_U01 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin [PPdn_w_1] | Egzamin pisemny składający się z pytań problemowych |
PPdn_1 |
| Aktywność [PPdn_w_2] | Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
PPdn_3 |
| Projekt zaliczeniowy [PPdn_w_3] | Projekt zaliczeniowy prezentowany podczas zajęć konwersatoryjnych. Projekt polega na ukazaniu wielowymiarowego znaczenia kategorii pedagogicznych w pracy nauczyciela |
PPdn_4 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [PPdn_fs_1] | Wykład konwersatoryjny, lub problemowy |
15 | Lektura zalecanej literatury oraz przygotowanie do egzaminu |
10 |
Egzamin [PPdn_w_1] |
| discussion classes [PPdn_fs_2] | Pogadanka problemowa, dyskusja, gra symulacyjna |
15 | Przygotowanie projektu zaliczeniowego |
15 |
Aktywność [PPdn_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||