Education Practicium from Mathematics in Primary School I
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022

Module name: | Education Practicium from Mathematics in Primary School I |
---|---|
Module code: | W4-MT-S1-20-PNMa1 |
Programme code: | W4-S1MT19.2022 |
Semester: | summer semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Celem śródrocznej praktyki dydaktycznej prowadzonej w szkole podstawowej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VIII szkoły podstawowej) oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu matematyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez:
- zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych pracowników - uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
- obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);
- współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji matematyki;
- pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji matematyki na II etapie edukacyjnym, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy);
- odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji. |
Prerequisites: | Przygotowanie do pracy w szkole poddstawowej, tutoring |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę, sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole [PNMa1_1] |
KN_W06 [2/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [PNMa1_2] |
KN_W03 [3/5] |
potrafi zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć [PNMa1_3] |
KN_W14 [3/5] |
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [PNMa1_4] |
KN_W04 [3/5] |
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [PNMa1_5] |
KN_W03 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PNMa1_w_1] | weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną, współdziałania (z prowadzącym zajęcia, nauczycielem szkoły ćwiczeń oraz pozostałymi studentami) w toku przygotowywania lekcji, obserwowania lekcji pozostałych studentów oraz formułowania trafnych uwag i propozycji zastosowania innych rozwiązań |
PNMa1_1 |
prace pisemne [PNMa1_w_2] | weryfikacja umiejętności obserwowania - notatka hospitacyjna oraz planowania i przygotowywania lekcji matematyki – scenariusz (konspekt) lekcji |
PNMa1_2 |
samodzielne prowadzenie lekcji matematyki [PNMa1_w_3] | weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz odpowiedniego reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji |
PNMa1_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PNMa1_fs_1] | obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczyciela oraz studentów, analiza lekcji w toku dyskusji, samodzielne prowadzenie przez studentów lekcji matematyki |
60 | opracowywanie notatki hospitacyjnej, przygotowanie lekcji własnych – scenariusz (konspekt), przygotowanie się do samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki |
15 |
aktywność na zajęciach [PNMa1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |