Slavic mythologies and folklore (in contemporary cultural contexts)
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Slavic mythologies and folklore (in contemporary cultural contexts) |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-SMF-02 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Zajęcia w ramach tego modułu poświęcone są mitologii oraz (rozumianemu szeroko) folklorowi Słowiańszczyzny zachodnio- i południowosłowiańskiej. Student poznaje wybrane mity słowiańskie oraz charakterystyczne dla obu obszarów systemy wierzeń i obrzędów (ze szczególnym uwzględnieniem towarzyszących im tekstów słownych). Zagadnienia z zakresu mitologii omawiane są z położeniem nacisku na przejawy we współczesnej kulturze, a z zakresu folkloru w perspektywie porównawczej. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków, literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej w zakresie mitologii i folkloru, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-SMF-02_1] |
K_W04 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu kultury (w tym mitologii i elementów folkloru) i realiów obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS2-WK-SMF-02_2] |
K_W01 [3/5] |
jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji dotyczących współczesnych przejawów mitologii słowiańskiej w kulturach obszaru oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-SMF-02_3] |
K_K01 [3/5] |
potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe odnoszące się do mitologii i folkloru w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym. [W1-FS2-WK-SMF-02_4] |
K_U04 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-SMF-02_5] |
K_K02 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SMF-02_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-SMF-02_1 |
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-WK-SMF-02_w_2] | Weryfikacja stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności w formie sprawdzianu pisemnego. |
W1-FS2-WK-SMF-02_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [W1-FS2-WK-SMF-02_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na aktywizację studentów i angażowanie ich w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
- podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja);
- problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych);
- nauczanie zespołowe. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Przygotowanie prac domowych.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Udział w konsultacjach. |
25 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SMF-02_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |