Life and Institutions
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Life and Institutions |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-R-03 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studentów w zakresie: geografii, historii, folkloru, cywilizacji i kultury materialnej Słowian zachodnich i południowych. Wprowadzone zostaną podstawowe pojęcia z zakresu realioznawstwa, turystyki, szerszych zagadnień geografii oraz informacje na temat ważnych atrakcji turystyczno-kulturowych krajów słowiańskich (w tym z LŚDK UNESCO) i przepisów prawnych w ruchu turystycznym. Prócz zdobywania wiedzy zajęcia zakładają doskonalenie umiejętności popularyzowania atrakcji krajoznawczo-kulturowych krajów słowiańskich oraz kompleksowego przygotowania imprezy turystycznej do kraju słowiańskiego. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie procesy historyczne kształtujące obszar Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS2-WK-R-03_1] |
K_W10 [2/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu kultury i realiów obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS2-WK-R-03_2] |
K_W11 [3/5] |
posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-R-03_3] |
K_U11 [3/5] |
potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowywać innych w tym zakresie. [W1-FS2-WK-R-03_4] |
K_U12 [2/5] |
jest gotów do podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego i uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym, kierując się przekonaniem o wartości dziedzictwa kulturowego Słowiańszczyzny zachodniej/południowej i zaangażowania w jego współtworzenie. [W1-FS2-WK-R-03_5] |
K_K03 [2/5] |
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej w branży kulturalno-turystycznej i związanej z kierunkiem studiów. [W1-FS2-WK-R-03_6] |
K_W07 [2/5] |
posiada rozwiniętą umiejętność wykorzystywania zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w rozwiązywaniu problemów badawczych, poszukiwaniu źródeł informacji i prezentowaniu zagadnień. [W1-FS2-WK-R-03_7] |
K_U03 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca projektowa [W1-FS2-WK-R-03_w_1] | Praca przygotowana przez studenta samodzielnie lub w zespole mająca na celu kompleksowe przygotowanie imprezy turystycznej do kraju słowiańskiego, weryfikująca sposób prezentacji, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego, umiejętność łączenia wiedzy zdobytej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. |
W1-FS2-WK-R-03_1 |
Sprawdzian podsumowujący [W1-FS2-WK-R-03_w_2] | Sprawdzian wiedzy w formie ustnej lub pisemnej weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności wskazanych w efektach uczenia się modułu. |
W1-FS2-WK-R-03_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [W1-FS2-WK-KK-03_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji w oparciu o prezentacje wykładowcy, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
1. obrazowe (projekcja video, prezentacja multimedialna),
2. słowne (wykład, objaśnienie, wyjaśnienie, opis),
3. praktycznego działania (konwersatorium,
dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów
źródłowych, ćwiczenia analityczne),
4. aktywizujące (burza mózgów, inscenizacja,
metoda sytuacyjna),
5.indywidualna praca ze studentem. |
15 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie zadań domowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Przygotowanie pracy projektowej.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do testu zaliczeniowego. |
35 |
Praca projektowa [W1-FS2-WK-R-03_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |