Slavic interlanguage contacts
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Slavic interlanguage contacts |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-SKM-03 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest omówienie wzajemnych kontaktów pomiędzy językami południowo- /zachodniosłowiańskimi ze szczególnym uwzględnieniem podobieństw i różnic między poszczególnymi językami, np. w stratyfikacji wewnętrznej, zasobie leksykalnym lub sposobie funkcjonowania języka w obrębie struktur państwowych. Przedmiotem zainteresowania będą takie zagadnienia jak ekwiwalencja przekładowa, zapożyczenia czy interferencja międzyjęzykowa. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu językoznawstwa. [W1-FS2-WK-SKM-03_1] |
K_W04 [3/5] |
zna i rozumie w systemy oraz powiązania wybranych języków południowo- /zachodniosłowiańskich, a posiadaną wiedzę odnosi do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach, zwłaszcza z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-SKM-03_2] |
K_W09 [3/5] |
potrafi szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu. [W1-FS2-WK-SKM-03_3] |
K_U05 [3/5] |
potrafi prowadzić dyskusję w różnych kręgach odbiorczych na tematy dotyczące zagadnień związanych z kierunkiem filologia słowiańska i z zakresu szeroko rozumianej humanistyki oraz językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-SKM-03_4] |
K_U09 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-SKM-03_5] |
K_K02 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SKM-03_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-SKM-03_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-SKM-03_w_2] | Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
W1-FS2-WK-SKM-03_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [W1-FS2-WK-SKM-03_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
-podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja).
-problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura tekstów źródłowych.
Przygotowanie pracy domowej.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
50 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SKM-03_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |