Analysis of the texts of Slavic cultures
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Analysis of the texts of Slavic cultures |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-AT-02 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Zajęcia w ramach modułu Analiza tekstów kultur słowiańskich poświęcone są szeroko pojętej lekturze wybranych tekstów kultury, będących wytworami kultur słowiańskich zachodnich/południowych. Analiza i interpretacja praktykowana na zajęciach dotyczy wybranych przykładów spośród: tekstów literackich i innych, sztuk wizualnych/filmowych/performatywnych lub innych form reprezentacji wzorów kultury. Studenci zapoznają się ze specyfiką i uzasadnieniem stosowania do tej analizy wybranych metodologii właściwych dla różnych tradycji nauk humanistycznych XX i XXI wieku. Zajęcia pozwalają na praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z zakresu dyscyplin kierunkowych. Zakres tematyczny ćwiczeń pozostaje w korelacji z seminarium magisterskim. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków, literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie analizy tekstów kultury, w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-AT-02_1] |
K_W04 [2/5] |
zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-AT-02_2] |
K_W05 [2/5] |
potrafi formułować, syntetyzować, analizować i rozwiązywać zespoły zagadnień dotyczących analizy tekstów kultur obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, wykorzystując adekwatne metody i narzędzia oraz różne źródła, w obrębie uzyskanej wiedzy z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-AT-02_3] |
K_U01 [3/5] |
potrafi merytorycznie wypowiadać się (ustnie lub pisemnie) na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki i dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca, wykorzystując wiedzę o wytworach kultury i o wybranym obszarze południowo- lub zachodniosłowiańskim. [W1-FS2-WK-AT-02_4] |
K_U07 [3/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-AT-02_5] |
K_K02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-AT-02_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-AT-02_1 |
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-WK-AT-02_w_2] | Praca przygotowana przez studenta samodzielnie lub w zespole, na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego, umiejętność łączenia wiedzy zdobytej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. |
W1-FS2-WK-AT-02_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [W1-FS2-WK-AT-02_fs1] | Ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem urozmaiconych metod dydaktycznych pozwalających na praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej:
podających (objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja);
praktycznych (dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne);
aktywizujących (burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie, praca indywidualna ze studentem). |
30 | Bieżące przygotowywanie się do zajęć.
Samodzielne zapoznanie się z wybranymi materiałami.
Przygotowanie referatu lub prezentacji multimedialnej.
Udział w konsultacjach. |
30 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-AT-02_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |