Practical learning of the Slavic language (sociocultural competence) 1
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Practical learning of the Slavic language (sociocultural competence) 1 |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-JSKS-03 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | W ramach modułu studenci kontynuują naukę wybranego języka słowiańskiego. W semestrze trzecim studiów stacjonarnych drugiego stopnia opanowują go na poziomie biegłości językowej B1.1. Zgodnie z ESOKJ uwaga prowadzącego koncentruje się na czterech sprawnościach językowych i dwóch podsystemach języka. Studenci poszerzają zasób słownictwa i struktur gramatycznych, doskonalą sprawności receptywno-produktywne, a szczególny nacisk położony jest na rozwijanie w szerszym zakresie kompetencji socjolingwistycznej, socjokulturowej oraz realioznawczej. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie B1.1 wybranego języka słowiańskiego. Zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym, funkcjonalno-pojęciowym oraz zagadnień socjolingwistycznych, socjokulturowych i realioznawczych. Dysponuje wymaganym dla tego poziomu zasobem słownictwa potocznego oraz idiomatycznego. Posiada umiejętność parafrazowania i określania różnych znaczeń wyrazów; zna ich kolokacje; potrafi przyporządkować wyraz do stylu funkcjonalnego. [W1-FS2-WK-JSKS-03_1] |
K_W01 [3/5] |
Student wykazuje umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstów pisanych oraz słuchanych z zakresu określonego przez katalogi tematyczny, funkcjonalno-pojęciowy oraz zagadnień socjolingwistycznych, socjokulturowych i realioznawczych przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B1.1 wybranego języka słowiańskiego. Rozumie najważniejsze intencje w nich zawarte, stosuje strategie ułatwiające rozumienie tekstu. Planuje, komponuje i redaguje formy pisemne zawarte w katalogach tematycznym i zagadnień socjolingwistycznych, socjokulturowych i realioznawczych oraz realizuje funkcje określone w katalogu funkcjonalno-pojęciowym. Potrafi budować repliki dialogowe, wypowiedź monologową i narracyjną na tematy przewidziane dla biegłości językowej B1.1. Kontroluje przebieg rozmowy; stosuje strategie korygujące oraz ułatwiające wypowiedź i swoje rozumienie, właściwą intonację wraz z zasadami wymowy potocznej i starannej. Występuje w różnych rolach komunikacyjnych, dostosowuje styl wypowiedzi pisanej i mówionej do adresata. [W1-FS2-WK-JSKS-03_2] |
K_U13 [2/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej. [W1-FS2-WK-JSKS-03_3] |
K_U04 [2/5] |
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmując także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-JSKS-03_4] |
K_U11 [2/5] |
Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-JSKS-03_5] |
K_K02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Wypowiedź ustna [W1-FS2-WK-JSKS-03w1] | Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B1.1 wybranego języka słowiańskiego ze szczególnym uwzględnieniem katalogu zagadnień socjolingwistycznych, socjokulturowych i realioznawczych; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych; d) umiejętność stosowania strategii korygujących i ułatwiających wypowiedź oraz swoje rozumienie. |
W1-FS2-WK-JSKS-03_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-JSKS-03w2] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-JSKS-03_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [W1-FS2-WK-JSKS-03z1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne,
3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
Indywidualna praca ze studentem. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć (przewidzianych dla modułu sposobów weryfikacji efektów uczenia się).
Przygotowanie do wystąpienia ustnego (monolog/dialog).
Udział w konsultacjach.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
20 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-WK-JSKS-03w1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |