Practical learning of the Slavic language 2
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Practical learning of the Slavic language 2 |
---|---|
Module code: | W1-FS2-WK-PNJS-02 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 6 |
Description: | W ramach modułu studenci kontynuują naukę wybranego języka słowiańskiego. W drugim semestrze studiów stacjonarnych drugiego stopnia opanowują go na poziomie biegłości językowej A2. Zgodnie z ESOKJ uwaga prowadzącego koncentruje się na czterech sprawnościach językowych i dwóch podsystemach języka. Studenci poszerzają zasób słownictwa i struktur gramatycznych, doskonalą sprawności receptywno-produktywne w wybranym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie А2 wybranego języka słowiańskiego. Zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym i funkcjonalno-pojęciowym. [W1-FS2-WK-PNJS-02_1] |
K_W01 [3/5] |
Student wykazuje umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstów pisanych oraz słuchanych z zakresu określonego przez katalogi tematyczny i funkcjonalno-pojęciowy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie А2 wybranego języka słowiańskiego. Potrafi odwołać się do kontekstu pozajęzykowego i wiedzy kognitywnej w sytuacji niepełnego ich rozumienia. Planuje, komponuje i redaguje formy pisemne zawarte w katalogu tematycznym oraz realizuje funkcje określone w katalogu funkcjonalno-pojęciowym. Potrafi budować repliki dialogowe i wypowiedź monologową na tematy przewidziane dla biegłości językowej A2, stosując właściwą intonację oraz zasady wymowy. Występuje w różnych rolach komunikacyjnych, dostosowuje styl wypowiedzi pisanej i mówionej do adresata. [W1-FS2-WK-PNJS-02_2] |
K_U13 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej. [W1-FS2-WK-PNJS-02_3] |
K_U04 [2/5] |
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmując także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-PNJS-02_4] |
K_U11 [2/5] |
Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-PNJS-02_5] |
K_K02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Sprawdzian [W1-FS2-WK-PNJS-02w1] | Test weryfikujący: a) stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie A2 wybranego języka słowiańskiego; b)
kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla tego poziomu; c) umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie A2. |
W1-FS2-WK-PNJS-02_1 |
Praca pisemna [W1-FS2-WK-PNJS-02w2] | Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A2 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną i interpunkcyjną. |
W1-FS2-WK-PNJS-02_1 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-WK-PNJS-02w3] | Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność wypowiadania się na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A2 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych. |
W1-FS2-WK-PNJS-02_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-PNJS-02w4] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-PNJS-02_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-PNJS-02w5] | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się przewidzianych dla modułu.
1. Część pisemna
A) test gramatyczny
B) test słownictwa
C) test rozumienia wypowiedzi pisanej
D) test rozumienia wypowiedzi słuchanej
E) wypowiedź pisemna.
2. Część ustna
A) rozmowa w relacji student – egzaminator na tematy omówione w trakcie zajęć
B) krótka wypowiedź o charakterze monologowym.
Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej. Ocena z egzaminu jest średnią ocen z części pisemnej i części ustnej. |
W1-FS2-WK-PNJS-02_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [W1-FS2-WK-PNJS-02z1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne,
3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
Indywidualna praca ze studentem. |
60 | Bieżące przygotowanie do zajęć (przewidzianych dla modułu sposobów weryfikacji efektów uczenia się).
Przygotowanie pracy pisemnej.
Przygotowanie prac domowych.
Przygotowanie do wystąpienia ustnego (monolog/dialog).
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Przygotowanie do egzaminu pisemnego.
Przygotowanie do egzaminu ustnego. |
115 |
Sprawdzian [W1-FS2-WK-PNJS-02w1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |