Foreign language 2 (conversation)
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Foreign language 2 (conversation) |
---|---|
Module code: | W1-FS2-JO2-21-02 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Zajęcia lektoratowe w ramach modułu przeznaczone są dla osób kontynuujących naukę języka, który nie jest ich językiem kierunkowym (np. jeden z języków kongresowych) na kolejnych poziomach zaawansowania. Zajęcia rozwijają kompetencje językowe i komunikacyjne w danym języku, ich podstawowym celem jest rozwój umiejętności skutecznego i prawidłowego porozumiewania się w języku obcym w mowie.
Na zajęciach doskonalone jest m.in. czytanie ze zrozumieniem tekstów naukowych oraz przygotowywanie wystąpień ustnych dotyczących zagadnień z zakresu kierunku filologia słowiańska.
Zajęcia prowadzone są w określonym języku obcym. Stopień zaawansowania określa sylabus.
Zagadnienia szczegółowe dostosowane są do danego poziomu zaawansowania i wymienione w sylabusie dotyczącym nauki danego języka obcego. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student porozumiewa się w języku obcym nowożytnym, posługując się komunikacyjnymi kompetencjami językowymi w stopniu zaawansowanym. [W1-FS2-JO2-21_1] |
K_U10 [3/5] |
Student potrafi merytorycznie wypowiadać się w wybranym języku obcym (ustnie) na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki i dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-JO2-21_2] |
K_U07 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę nt. specyfiki i użycia wybranego języka obcego nowożytnego, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej. [W1-FS2-JO2-21_3] |
K_W02 [3/5] |
posiada pogłębione umiejętności językowe w zakresie języka obcego nowożytnego. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek [W1-FS2-JO2-21_4] |
K_U06 [2/5] |
Student jest gotów do uznawania i wykorzystania wiedzy w języku obcym w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-JO2-21_5] |
K_K02 [3/5] |
Student posiada rozwiniętą umiejętność tworzenia tłumaczeń ustnych tekstów różnego typu i o różnym charakterze (w kombinacji język obcy - język polski). [W1-FS2_JO2_21_6] |
K_U08 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-JO2-21_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-JO2-21_1 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-JO2-21_w_2] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie wypowiedzi ustnej na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie. |
W1-FS2-JO2-21_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [W1-FS2-JO2-21_fs_1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w języku obcym oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja, praca projektowa
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie, wykorzystanie narzędzi on-line. |
15 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie wypowiedzi ustnej.
Udział w konsultacjach. |
15 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-JO2-21_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |