Monographic and literary seminar 2 Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: Monographic and literary seminar 2
Module code: W1-FS2-KWML2-21-03
Programme code: W1-S2FS19.2022
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Moduł Konwersatorium monograficzne literaturoznawcze 2 stanowi uzupełnienie modułu seminaryjnego. Poszerza konteksty z zakresu teorii literatury lub historii literatur i kultur południowo- i zachodniosłowiańskich. Wybór kontekstów teoretycznoliterackich, historycznoliterackich i historycznokulturowych jest uzależniony od tematyki uruchomionego w danym roku akademickim seminarium dyplomowego. Perspektywa omawiania wybranych zagadnień, zjawisk, tematów, kategorii, fenomenów w literaturach i kulturach południowo- i zachodniosłowiańskich ma charakter komparatystyczny. Uwaga prowadzącego jest skupiona na kształtowaniu u studentów umiejętności zarówno formułowania problemów badawczych, jak i zastosowania prezentowanych narzędzi opisu do analizy własnego materiału badawczego.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą metodologie oraz istotne zagadnienia z zakresu literaturoznawstwa. [W1-FS2-KWML2-21_1]
K_W03 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy oraz interpretacji wybranych teorii literaturoznawczych. [W1-FS2-KWML2-21_2]
K_W05 [3/5]
Potrafi zanalizować krytycznie, zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia teoretyczne, zaprezentować je w formie ustnej lub pisemnej, dokonując syntezy posiadanej wiedzy zgodnie z metodologią literaturoznawczą. [W1-FS2-KWML2-21_3]
K_U02 [3/5]
Potrafi umiejętnie kierować pracą zespołu, określać priorytety przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-KWML2-21_4]
K_U11 [2/5]
Jest gotów/gotowa do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-KWML2-21_5]
K_K02 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-KWML2-21_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur.
W1-FS2-KWML2-21_1 W1-FS2-KWML2-21_2 W1-FS2-KWML2-21_3 W1-FS2-KWML2-21_5
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-KWML2-21_w_2]
Praca przygotowana przez studenta samodzielnie lub w zespole na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego, umiejętność łączenia wiedzy zdobytej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury.
W1-FS2-KWML2-21_1 W1-FS2-KWML2-21_2 W1-FS2-KWML2-21_3 W1-FS2-KWML2-21_4 W1-FS2-KWML2-21_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [W1-FS2-KWML2-21_fs_1]
Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielania się wiedzą. Metody dydaktyczne: - podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja). - problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych).
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura testów źródłowych. Przygotowanie referatu lub prezentacji multimedialnej. Udział w konsultacjach.
50 Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-KWML2-21_w_1] Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-KWML2-21_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)