Master's seminar 1
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: | Master's seminar 1 |
---|---|
Module code: | W1-FS2-SM1-21-01 |
Programme code: | W1-S2FS19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 6 |
Description: | Moduł obejmuje seminarium dyplomowe przygotowujące studenta do napisania i obrony pracy magisterskiej. Studenci poznają zasady przygotowania pracy dyplomowej na poziomie magisterskim. Prowadzący jest skupiony na merytorycznym zapoznaniu studentów z tematem wiodącym realizowanym na seminarium oraz związaną z nim metodologią badań. Studenci zapoznają się z wybranymi zagadnieniami tematu wiodącego realizowanego na seminarium, omawiają teksty związane z tematem seminarium. Zajęcia prowadzone są w języku polskim lub obcym (bułgarskim, chorwackim, czeskim, macedońskim, serbskim, słowackim lub słoweńskim). |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek, (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium (językoznawstwo/ kulturoznawstwo/ literaturoznawstwo/ przekładoznawstwo). [W1-FS2-SM1-21_1] |
K_W05 [3/5] |
Student zna i rozumie historyczne i współczesne szkoły oraz metody badawcze w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium (językoznawstwo/ kulturoznawstwo/literaturoznawstwo/przekładoznawstwo). [W1-FS2-SM1-21_2] |
K_W06 [3/5] |
Student potrafi samodzielnie szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium (językoznawstwo/ kulturoznawstwo/ literaturoznawstwo/ przekładoznawstwo), z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu – według kryteriów obowiązujących dla prac magisterskich. [W1-FS2-SM1-21_3] |
K_U05 [3/5] |
Student potrafi formułować, syntetyzować, analizować i rozwiązywać zespoły zagadnień dotyczących Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, wykorzystując adekwatne metody i narzędzia oraz różne źródła (w tym obcojęzyczne), w obrębie uzyskanej wiedzy z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo- w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), zgodnie z profilem seminarium (językoznawstwo/ kulturoznawstwo/ literaturoznawstwo/ przekładoznawstwo). [W1-FS2-SM1-21_4] |
K_U01 [2/5] |
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w obszarze odpowiadającym profilowi seminarium (językoznawstwo/ kulturoznawstwo/ literaturoznawstwo/ przekładoznawstwo). [W1-FS2-SM1-21_5] |
K_K01 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-SM1-21_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-SM1-21_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-SM1-21_w_2] | Weryfikacja stopnia przyswojenia przez studenta wiedzy i umiejętności wprowadzonych na zajęciach, kontrola stopnia realizacji wyznaczonych studentowi zadań związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej i aktywności na zajęciach.
Ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji. |
W1-FS2-SM1-21_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
seminar [W1-FS2-SM1-21_fs_1] | Seminarium skupia się na omawianiu zagadnień związanych z charakterystyką realizowanego tematu wiodącego.
Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych. Metody podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, dyskusja, wykład konwersatoryjny.
Metody obrazowe: prezentacja multimedialna. |
30 | Wybór obszaru badawczego.
Zgromadzenie literatury podmiotu i przedmiotu (w języku polskim lub obcym).
Zaplanowanie struktury i zawartości pracy magisterskiej.
Lektura tekstów źródłowych i materiałów kontekstowych (w języku polskim lub obcym).
Udział w konsultacjach z promotorem.
Przygotowanie do dyskusji sprawdzającej. |
150 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-SM1-21_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |