Practical learning of the 1st major language 3 Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S2FS19.2022

Module name: Practical learning of the 1st major language 3
Module code: W1-FS2-PN1J3-21-03
Programme code: W1-S2FS19.2022
Semester:
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Moduł Praktyczna nauka I języka 3 koncentruje się na rozwijaniu, doskonaleniu oraz utrwalaniu umiejętności językowych, obejmujących rozumienie tekstu czytanego i słuchanego, tworzenie wypowiedzi ustnych (o różnym charakterze) i pisemnych (w różnych stylach funkcjonalnych) na tematy przewidziane w sylabusie modułu z prawidłowym wykorzystaniem poznanych struktur gramatyczno-leksykalnych oraz z zachowaniem poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej i stylistycznej w zakresie wymogów określonych dla poziomu C1 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego (języki: bułgarski, chorwacki, czeski, macedoński, słowacki, słoweński lub serbski).
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student poprawnie stosuje struktury gramatyczne, wyrażające intencje pragmatyczne, dysponuje zasobem słownictwa potocznego i idiomatycznego, planuje, komponuje i redaguje formy pisemne, rozpoznaje gatunki tekstów reprezentujące różne style funkcjonalne, występuje w różnych rolach komunikacyjnych; dostosowuje styl wypowiedzi do adresata; stosuje konwencje socjokulturowe właściwe dla komunikacji mówionej w wybranym I języku kierunkowym; potrafi budować repliki dialogowe, wypowiedź monologową i narracyjną na tematy zawarte w katalogu tematycznym właściwym dla biegłości językowej na poziomie C1. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień z zakresu kierunku filologia słowiańska. [W1-FS2-PN1J3-21_1]
K_U06 [3/5]
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka słowiańskiego (języki: bułgarski, chorwacki, czeski, macedoński, słowacki, słoweński lub serbski); zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym i funkcjonalno-pojęciowym właściwych dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka słowiańskiego. Zdobytą wiedzę jest stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej. [W1-FS2-PN1J3-21_2]
K_W01 [3/5]
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-PN1J3-21_3]
K_U04 [2/5]
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-PN1J3-21_4]
K_U11 [2/5]
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-PN1J3-21_5]
K_K02 [3/5]
zna i rozumie w systemy oraz powiązania wybranych języków południowo- /zachodniosłowiańskich, a posiadaną wiedzę odnosi do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach, zwłaszcza z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS2-PN1J3-21_6]
K_W09 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-PN1J3-21_w_1]
Test składający się z trzech części weryfikujących: a) stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka kierunkowego. b) kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka kierunkowego. c) rozumienie globalne, selektywne i szczegółowe tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka kierunkowego.
W1-FS2-PN1J3-21_1 W1-FS2-PN1J3-21_2 W1-FS2-PN1J3-21_3 W1-FS2-PN1J3-21_5
Praca pisemna [W1-FS2-PN1J3-21_w_2]
Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną.
W1-FS2-PN1J3-21_1 W1-FS2-PN1J3-21_2 W1-FS2-PN1J3-21_3 W1-FS2-PN1J3-21_5
Wypowiedź ustna [W1-FS2-PN1J3-21_w_3]
Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie C1 I języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych; d) umiejętność stosowania strategii korygujących i ułatwiających wypowiedź oraz swoje rozumienie.
W1-FS2-PN1J3-21_1 W1-FS2-PN1J3-21_2 W1-FS2-PN1J3-21_3 W1-FS2-PN1J3-21_4 W1-FS2-PN1J3-21_5
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-PN1J3-21_w_4]
Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć.
W1-FS2-PN1J3-21_1 W1-FS2-PN1J3-21_2 W1-FS2-PN1J3-21_3 W1-FS2-PN1J3-21_4 W1-FS2-PN1J3-21_5 W1-FS2-PN1J3-21_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [W1-FS2-PN1J3-21_fs_1]
Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej. Metody dydaktyczne: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja, 2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne, 3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie. Indywidualna praca ze studentem.
60
Bieżące przygotowanie do zajęć. Przygotowanie pracy pisemnej lub pracy projektowej. Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego. Przygotowanie wypowiedzi ustnej. Przygotowanie prac domowych. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Lektura tekstów naukowych w języku obcym. Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. Udział w konsultacjach.
80 Sprawdzian pisemny [W1-FS2-PN1J3-21_w_1] Praca pisemna [W1-FS2-PN1J3-21_w_2] Wypowiedź ustna [W1-FS2-PN1J3-21_w_3] Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-PN1J3-21_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)