Knowledge of English-speaking countries
Field of study: Russian Philology
Programme code: W1-S1FR19.2022
| Module name: | Knowledge of English-speaking countries |
|---|---|
| Module code: | W1-FRS1-RA-WKOA01 |
| Programme code: | W1-S1FR19.2022 |
| Semester: | winter semester 2022/2023 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy z zakresu historii, geografii i kultury krajów obszaru anglojęzycznego oraz zasad funkcjonowania ich systemów politycznych, omówienie postaw i zwyczajów charakterystycznych dla tych społeczeństw oraz poznanie uwarunkowań kulturowych, ekonomicznych i politycznych, które kształtowało te społeczeństwa. |
| Prerequisites: | Brak |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student zna terminologię ogólną i szczegółową dotyczącą zagadnień z cywilizacji krajów anglojęzycznych , w szczególności Wielkiej Brytanii i USA; w tym zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [RA-WKOA01_1] |
K_W02 [2/5] |
Student potrafi analizować i interpretować informacje dot. wytworów kultury, wybranych tradycji innych zjawisk związanych z realiami życia krajów anglojęzycznych ; w tym zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [RA-WKOA01_2] |
K_W03 [3/5] |
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące różnych aspektów życia w krajach anglojęzycznych przy użyciu różnych źródeł i sposobów; ; w tym zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [RA-WKOA01_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi samodzielnie z zachowaniem zasad obiektywności i stylu akademickiego wywodu opracować wybrane zagadnienie z zakresu cywilizacji krajów anglojęzycznych , w szczególności Wielkiej Brytanii i USA; w tym zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [RA-WKOA01_4] |
K_U03 [4/5] |
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji, zachowuje otwartość na elementy innej kultury w zakresie obyczajów, tradycji, postaw, przekonań i wartości, podobieństw i różnic międzykulturowych zróżnicowanej społeczności zamieszkującej kraje anglojęzyczne. [RA-WKOA01_5] |
K_K01 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Test [RA-WKOA01_w_1] | Prace kontrolne pisemne sprawdzające stopień opanowania materiału. |
RA-WKOA01_1 |
| Odpowiedzi ustne [RA-WKOA01_w_2] | Wypowiedzi na tematy zawarte w treściach programowych związane z przerabianym materiałem, prezentacje. |
RA-WKOA01_1 |
| Zadanie domowe [RA-WKOA01_w_3] | Przygotowanie zadanego materiału (referaty, prezentacje)Przygotowanie materiałów związanych z tematyką wiedzy o krajach obszaru anglojęzycznego. |
RA-WKOA01_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [RA-WKOA01_fs_1] | Metody poszukujące problemowe, ćwiczeniowo-praktyczne, kształtowanie nawyków, umiejętności i organizacji pracy, właściwego korzystania ze źródeł i literatury; eksponujące (prezentacja, referat); podające (wykład konwersacyjny). |
30 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i innymi źródłami, przygotowanie do testów sprawdzających, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
60 |
Test [RA-WKOA01_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||