MA seminar (3)
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S2PE19.2022
| Module name: | MA seminar (3) |
|---|---|
| Module code: | W6-PE-KO-S2-SM.3 |
| Programme code: | W6-S2PE19.2022 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 6 |
| Description: | W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu
metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych i osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i opiekuńczo-wychowawczymi. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań.
Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności pedagogika korekcyjna i opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta.
Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej. |
| Prerequisites: | Zaliczenie seminarium 2. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [SM.3_K_1] |
K_K01 [5/5] |
student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury (ze szczególnym uwzględnieniem dotyczących funkcjonowania, rozwoju i potrzeb osób niepełnosprawnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych), przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych [SM.3_U_1] |
K_U02 [5/5] |
student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych, potrafi współpracować z członkami innych zespołów badawczych w celu weryfikacji swoich poczynań badawczych i poszerzania swoim horyzontów metodologicznych [SM.3_U_2] |
K_U03 [5/5] |
student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki specjalnej i opiekuńczo-wychowawczej(zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), posiada szczegółową wiedzę z zakresu metod oraz narzędzi pozyskiwania danych w celu diagnozowania zarówno indywidualnego, społecznego jak i instytucjonalnego wsparcia osób niepełnosprawnych [SM.3_W_1] |
K_W04 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| zaliczenie pisemne [SM.3_w_1] | praca magisterska zgodna z wymogami przyjętymi na kierunku |
SM.3_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| seminar [SM.3_fs_1] | Wykład interaktywny, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja |
30 | organizacja i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału badawczego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, redakcja całej pracy, przygotowanie ostatecznej wersji pracy;
przygotowanie do obrony pracy magisterskiej |
150 |
zaliczenie pisemne [SM.3_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||