Edukacja włączająca i integracyjna – międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N2PE19.2022

Module name: | Edukacja włączająca i integracyjna – międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne |
---|---|
Module code: | W6-PE-KO-N2-EWI |
Programme code: | W6-N2PE19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzający szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach).Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego i integracyjnego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami w kontekście poprawy jakości edukacji integracyjnej/włączającej aby rozwijać edukacje wysokiej jakości dla wszystkich uczniów [EWI_K_1] |
KN3_K07 [5/5] |
potrafi zaprojektować badania efektywności modelu edukacji włączającej [EWI_U_1] |
K_U05 [4/5] |
potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w
uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej; analizować i interpretować prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się; analizować prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej (E. 1K. U4) [EWI_U_2] |
KN3_U01 [2/5] |
student zna i rozumie pojęcia edukacji włączającej, integracyjnej i ogólnodostępnej; specjalne potrzeby edukacyjne [EWI_W_1] |
KN3_W04 [5/5] |
zna i rozumie teoretyczne podstawy edukacji włączającej; genezę edukacji włączającej w Polsce i na świecie; rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym; społeczny, psychologiczny i prawny wymiar edukacji włączającej [EWI_W_2] |
KN3_W08 [5/5] |
zna i rozumie koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb dzieci i uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji; zasady orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego w Polsce; zasady kształcenia kadr w zakresie edukacji włączającej; obszary kompetencji nauczycieli w edukacji włączającej; system wsparcia i doskonalenia zawodowego nauczycieli [EWI_W_3] |
KN3_W08 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [EWI_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach, ćwiczeniach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu |
EWI_W_1 |
projekt [EWI_w_2] | zaprojektowanie i przeprowadzenie badania efektywności edukacji włączającej . Projekt będzie miał charakter grupowy |
EWI_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [EWI_fns_1] | wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
5 | kwerenda literatury przedmiotu |
25 |
egzamin [EWI_w_1] |
practical classes [EWI_fns_2] | dyskusja grupowa, praca z tekstem, metoda projektu |
10 | przygotowanie do dyskusji grupowych przygotowanie projektu i przeprowadzenie badań |
20 |
projekt [EWI_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |