Praktyka zawodowa po I roku
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N2PE19.2022

Module name: | Praktyka zawodowa po I roku |
---|---|
Module code: | W6-PE-RK-N2-PZ |
Programme code: | W6-N2PE19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i w zakresie pracy resocjalizacyjnej, a także o charakterze socjoterapeutycznym w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości podmiotów edukacyjnych i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako pedagoga resocjalizacyjnego ; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, korekcyjnych, profilaktycznych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia i oddziaływań resocjalizacyjnych, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny podmiotów edukacji) i refleksji w działaniu oraz nad działaniem. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy (E.3R.K1) [PZ_K_1] |
K_K06 [4/5] |
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przyprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze (E.3R.U1); potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów (E.3R.U2); potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych (E.3R.U3); potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3R.U4) [PZ_U_1] |
K_U01 [5/5] |
absolwent zna i rozumie zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają (E.3R.W1); zna i rozumie organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny (E.3R.W2); zna i rozumie zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3R.W3) [PZ_W_1] |
K_W10 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
raport z praktyk [PZ_w_1] | raport z praktyk powinien zwierać opis podstaw prawnych oraz organizacyjnych działalności placówki w której student odbywał praktykę; student ma zamieścić w nim cele programowe, opisać metody zaobserwowane w placówce oraz przebieg praktyki |
PZ_K_1 |
analiza dokumentacji [PZ_w_2] | student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji dotyczącej organizacji edukacji osób z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące stosowanych metod i procedur oraz dobrych praktyk; dokonuje ewaluacji własnej pracy |
PZ_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PZ_fns_1] | metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych |
30 | obserwacja życia placówki, analiza dokumentacji, przygotowanie raportu z praktyki oraz innych stosownych dokumentów |
90 |
raport z praktyk [PZ_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |