Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N2PE19.2022

Module name: | Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych |
---|---|
Module code: | W6-PE-RK-N2-DPU |
Programme code: | W6-N2PE19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Moduł Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych daje możliwość poznania wiedzy nt. mechanizmów uzależnień behawioralnych takich jak: hazard, uzależnienie od technologii, czynności (np. zakupów) itp. Ponadto wyposaża studentów w praktyczne umiejętności diagnozy, pomiaru skali zagrożeń. Jak również kształtuje postawy i kompetencje do stosowania współczesnych trendów w profilaktyce i terapii uzależnień, szczególnie roli rodziny, środowiska i mediów.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych w aspekcie diagnozy i profilaktyki uzależnień behawioralnych (E.1R.K2. ) [DPU_K_1] |
K_K02 [3/5] |
absolwent potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną uzależnień behawioralnych; analizować
diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne;
stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować
diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować (E.1R.U2.)
i interpretować diagnozę kryminologiczną w kontekście uzależnień [DPU_U_1] |
K_U02 [4/5] |
absolwent potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz
w funkcjonowaniu społecznym, uwarunkowane uzależnieniami behawioralnymi (B.1.U5.) [DPU_U_2] |
K_U07 [3/5] |
absolwent potrafi zaprojektować działania profilaktyczne w placówce systemu oświaty ukierunkowane na profilaktykę uzależnień behawioralnych (B.2.U4. ) [DPU_U_3] |
K_K02 [3/5] |
absolwent zna i rozumie diagnozę psychopedagogiczną uzależnień behawioralnych, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę pierwotnych źródeł nieprzystosowania społecznego,
diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną wynikająca z uzależnienia(E.1R.W2); [DPU_W_1] |
KN3_U04 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium [DPU_w_1] | test wiedzy z zakresu omawianych zagadnień |
DPU_W_1 |
projekt badawczy [DPU_w_2] | diagnoza skali zagrożeń wybranymi uzależnieniami behawioralnymi w środowisku - projekt grupowy, wyniki w formie raportu |
DPU_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [DPU_fns_1] | Metody aktywizujące i podające, praca z indywidualnym przypadkiem |
10 | Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do kolokwium i projektu badawczego |
80 |
kolokwium [DPU_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |