Edukacja włączająca i integracyjna – międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S2PE19.2022

Module name: Edukacja włączająca i integracyjna – międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne
Module code: W6-PE-KO-S2-EWI
Programme code: W6-S2PE19.2022
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 2
Description:
Moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzający szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach).Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego i integracyjnego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest gotów do współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami w kontekście poprawy jakości edukacji integracyjnej/włączającej aby rozwijać edukacje wysokiej jakości dla wszystkich uczniów [EWI_K_1]
KN3_K07 [5/5]
potrafi zaprojektować badania efektywności modelu edukacji włączającej [EWI_U_1]
K_U05 [4/5] KN3_U03 [4/5]
potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej; analizować i interpretować prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się; analizować prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej (E. 1K. U4) [EWI_U_2]
KN3_U01 [2/5]
student zna i rozumie pojęcia edukacji włączającej, integracyjnej i ogólnodostępnej; specjalne potrzeby edukacyjne [EWI_W_1]
KN3_W04 [5/5] KN3_W08 [5/5]
zna i rozumie teoretyczne podstawy edukacji włączającej; genezę edukacji włączającej w Polsce i na świecie; rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym; społeczny, psychologiczny i prawny wymiar edukacji włączającej [EWI_W_2]
KN3_W08 [5/5]
zna i rozumie koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb dzieci i uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji; zasady orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego w Polsce; zasady kształcenia kadr w zakresie edukacji włączającej; obszary kompetencji nauczycieli w edukacji włączającej; system wsparcia i doskonalenia zawodowego nauczycieli [EWI_W_3]
KN3_W08 [5/5] KN3_W10 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [EWI_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach, ćwiczeniach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu
EWI_W_1 EWI_W_2 EWI_W_3
projekt [EWI_w_2]
zaprojektowanie i przeprowadzenie badania efektywności edukacji włączającej . Projekt będzie miał charakter grupowy
EWI_K_1 EWI_U_1 EWI_U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [EWI_fs_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych
15
kwerenda literatury przedmiotu
15 egzamin [EWI_w_1]
practical classes [EWI_fs_2]
dyskusja grupowa, praca z tekstem, metoda projektu
15
przygotowanie do dyskusji grupowych przygotowanie projektu i przeprowadzenie badań
15 projekt [EWI_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)